El Comitè de Política Monetària del Banc d’Anglaterra ha decidit mantenir el tipus d’interès de referència per a les seves operacions en el 5,25%, el seu nivell més alt des d’abril de 2008, segons ha anunciat la institució. “La política monetària haurà de ser prou restrictiva durant el temps suficient perquè la inflació torni a l’objectiu del 2% de forma sostinguda a mitjà termini”, ha afirmat el Banc d’Anglaterra, que ha avisat que “podria ser necessari” un enduriment addicional si la inflació persisteix.

Així, l’institut emissor ha decidit no reprendre la seqüència de catorze reunions consecutives d’increments en el preu de la moneda que va interrompre al setembre. No obstant això, en aquesta ocasió, la votació ha estat menys renyida que en la cita precedent, amb sis dels seus membres a favor d’aturar els tipus enfront dels tres que advocaven per una pujada de 25 punts bàsics. En la cita de fa sis setmanes, l’augment de tipus en 25 punts va comptar amb quatre vots a favor enfront dels cinc que van advocar per mantenir-los inalterats, que, finalment es van imposar. El Comitè ha afirmat que hi ha hagut pocs canvis quant a la persistència de la inflació al país des de setembre, mentre que sí que s’han observat “algun impacte” de la política monetària restrictiva sobre el mercat laboral i els nivells d’activitat.

La presidenta del BCE, Christine Lagarde / EP
La presidenta del BCE, Christine Lagarde / EP

Es podia preveure l’aturada

L’aturada del cicle de pujades dels tipus d’interès ja es podia preveure fa unes setmanes. Després de mesos de debat en el si del Banc Central Europeu, i tres reunions consecutives amb desacords importants dins el consell de govern, l’entitat presidida per Christine Lagarde va deixar entreveure després de l’increment de 25 punts bàsics que el punt d’equilibri podria haver-se assolit. La mateixa Lagarde, de fet, va reconèixer -tal com ja havia fet ara fa dos mesos- que moltes veus entre els governadors del regulador monetari defensen ja la frenada, especialment després dels períodes de recessió que van patir Alemanya i Països Baixos i l’estancament econòmic de l’eurozona.

Més notícies
Notícia: Més de la meitat de cotxes matriculats a Catalunya a l’octubre són verds
Comparteix
La matriculació de turismes a Catalunya ha tancat l'octubre amb un augment del 22,9% respecte al mateix mes de l'any passat, amb 10.831
Notícia: Cau un 40% la inversió en logística a Catalunya, fins als 400 milions
Comparteix
La injecció de capital prevista per tot aquest any a Barcelona representarà el 30% de la quota estatal
Notícia: Aena duplica beneficis i retorna a les xifres de guanys del 2019
Comparteix
El gestor aeroportuari guanya 1.139,1 milions entre gener i setembre
Notícia: Les dones ocupen la meitat de les posicions de poder de la Generalitat
Comparteix
L'administració pública guanya la cursa de la paritat a les empreses privades, on el percentatge es troba al voltant del 23%

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa