MónEconomia
Aena invertirà 33 milions en dues plantes fotovoltaiques al Prat i Reus

Els aeroports de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i el de Reus comptaran amb dues plantes fotovoltaiques per produir energia després d’invertir 33 milions d’euros. A Reus la planta solar fotovoltaica tindrà una potència total instal·lada de 15 MWp i una potència nominal de 12,5 MW. La instal·lació, que estarà dins dels terrenys de l’Aeroport de Reus produirà l’energia equivalent al consum de més de 7.000 llars, 7.600 exactament. La que s’instal·larà a l’Aeroport del Prat serà menys potent, això sí, ja que la potència total instal·lada serà de 12 MWP i una potència nominal de 10 MW, és a dir, la producció equivalent a unes 5.790 llars de Catalunya.

El contracte, adjudicat a la UTE Acciona Construcción / Tecmo Instalaciones Obras y Servicios, S.A consta de la redacció del projecte, l’execució de l’obra, la seva posada en servei i el manteniment d’un any, amb un termini de 36 mesos.

Imatge d'arxiu de la terminal 2 de l'aeroport del Prat amb un avió enlairant-se / AENA
L’Aeroport de Barcelona produirà l’energia equivalent a 5.790 llars i el de Reus produirà l’equivalent a 7.000 llars / AENA

Infraestructures de referència

La inversió que Aena farà a aquests dos aeroports del territori català consolidarà Barcelona-El Prat i Reus com a infraestructures de referència en matèria de sostenibilitat energètica i l’autoconsum renovable, ara més que mai quan el planeta necessita impulsar les energies renovables. Què es farà amb l’excedent d’energia que es produeixi a aquestes dues plantes? Doncs la resposta és senzilla, i és que es podran utilitzar per aconseguir garanties d’origen pròpies que es podran utilitzar a la resta dels aeroports de Catalunya.

El propòsit d’Aena és que els passatgers disposin d’instal·lacions cada vegada més sostenibles i refermar l’aposta de la companyia per la sostenibilitat energètica basada en les tecnologies netes i eficients que ajudin a reduir la dependència que es té dels combustibles fòssils, i així incrementar l’autoproveïment energètic de les seves instal·lacions basat en l’ús de fonts renovables o la compra d’energia d’origen renovable.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jomateix a març 01, 2024 | 12:09
    Jomateix març 01, 2024 | 12:09
    Tot el que faci el monopoli Espanyol AENA será per evitar que barcelona sigui un hub i pugui competir amb madrid. Tindre un aeroport actiu a metres d habitantes (Sabadell) dubto que fora de catalunya la mateixa AENA doni permis. Es com la energía eléctrica: 4 reactors a catalunya…0 reactors a Madrid…

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa