El fabricant xinès de vehicles elèctrics Chery planteja fabricar 50.000 vehicles l’any a l’antiga planta de Nissan, que ocuparà el hub d’electromobilitat aquest any, segons ha avançat La Tribuna de la Automoción. D’aquesta manera, la companyia hauria tornat a posar sobre la taula la possibilitat de venir a Barcelona a fabricar vehicles elèctrics. Aquesta vegada ha tingut una reunió amb els directius del Btech i, tot i que no ha transcendit el motiu de la trobada ni els detalls, tot apunta a les ganes de la companyia xinesa de venir a fabricar a la capital catalana.
Segons les informacions del mitjà que ha publicat la notícia, el director general adjunt de Chery International, Xhu Shaodong, i el conseller delegat de Btech, Rafael Ruiz, han firmat un acord d’intencions, el que es pot traduir amb un pacte provisional per treballar a Barcelona. L’objectiu de l’automobilística xinesa seria produir cotxes de la marca Omoda a la planta que ocuparà el conjunt d’empreses liderades per les catalanes QEV i Btech que va guanyar el concurs per a reindustrialitzar els antics terrenys de Nissan. El fabricant, que és el segon més important de la Xina, ja es va interessar a última hora pels terrenys de Nissan a la Zona Franca, però no va ser a temps de presentar-se al concurs. A més, el 2010 la firma també va sondejar la possibilitat d’establir-se a Catalunya, en una iniciativa que tampoc va prosperar.
Una trobada prèvia amb el govern català
No és la primera vegada que Chery afirma les seves ganes de treballar des de Barcelona. La delegació ja es va reunir amb el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent i amb representants de l’agència per a la competitivitat de l’empresa Acció. L’objectiu d’aquella trobada va ser apropar postures per establir la nova fàbrica a la Zona Franca. En paraules dels mateixos directius de la companyia xinesa, els acords s’haurien de tancar “com abans millor” per traslladar la decisió al consell d’administració de l’automobilística.




