Wallbox va tancar el segon trimestre de l’any amb una facturació de 48,8 milions d’euros, un 48% que durant el mateix període de fa un any, tal com ha informat aquest dijous la companyia catalana en un comunicat. Tot i que l’augment ha estat pràcticament un 50% més que el 2023, els resultats s’han quedat curts segons l’empresa de carregadors elèctrics fundada a Barcelona. Ha sigut el mateix conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción, qui ha explicat que el principal impulsor del creixement ha estat el mercat estatunidenc i ha lamentat que el creixement actual del mercat “està per sota” de les expectatives de la companyia.
L’empresa va aconseguir un marge brut del 39,1%, mentre que l’Ebitda ajustat va millorar en un 47% interanual, i va aconseguir al juny el seu primer mes amb Ebitda ajustat positiu. En aquest sentit, la situació de l’empresa ha anat a l’alça i el 30 de juny comptava amb 65,2 milions en efectiu, equivalents d’efectiu i inversions financeres, excloent la inversió recentment anunciada de 45 milions de dòlars per part de Generac i altres inversors. “Creiem que el potencial a llarg termini de la indústria roman intacte, ja que l’adopció de vehicles elèctrics és un procés imparable”, ha comentat Asunción.

Els Estats Units, el gran comprador
Els Estats Units ha provat ser un dels fidels compradors dels carregadors de Wallbox i també un dels països on la companyia ha invertit més. De fet, Wallbox ha avançat que les vendes en el mercat estatunidenc van augmentar un 65% interanual. Un dels grans èxits de la companyia són els carregadors públics DC, que van tenir un augment del 64% en l’àmbit mundial durant aquest segon trimestre. Ara bé, en el cas dels Estats Units encara va ser més gran, ja que les vendes d’aquest carregador públic al país nord-americà van augmentar un 307%.