MónEconomia
Wallbox factura 35,1 milions el primer trimestre, un 24% més que el 2022

La companyia de carregadors elèctrics Wallbox ha augmentat la seva facturació un 24%, fins als 35,1 milions d’euros, segons ha informat aquest dijous la companyia i ha remès l’ACN. L’empresa destaca que va assolir uns marges bruts del 36,8%. Durant aquest període, el seu programa de reducció de costos va generar un estalvi de prop de 10 milions d’euros en comparació amb el trimestre anterior i ha obtingut 25 milions d’euros addicionals de deute a llarg termini. El febrer passat, l’empresa va pactar la sortida de 96 treballadors en el marc de retallada de costos. De cara al segon trimestre del 2023, la companyia preveu que els ingressos se situïn entre els 40 i 50 milions, segons ha detallat la multinacional catalana.

D’altra banda, l’empresa ha concretat el seu accés al mercat japonès, considerat com un” dels més desenvolupats a l’avantguarda de la tecnologia a escala global en el sector de la càrrega per a vehicles elèctrics”. Durant els tres primers mesos de l’any, Wallbox ha anunciat el llançament de nous productes com el Pulsar Pro, Energystar, Supernova 180 i Supernova Gen2. “Si bé estem enfocats en ser rendibles i en enfortir el nostre balanç a curt termini, la nostra estratègia a llarg termini d’introduir nous productes innovadors i entrar en nous mercats està donant resultats ràpidament”, ha explicat el CEO de la companyia, Enric Asunción.

Retallades i acomiadaments pels beneficis

Al febrer, Wallbox va acordar l’acomiadament de 96 treballadors, el 9,5% del total i 60 menys que l’objectiu inicial, que la companyia havia fixat en 156. Els centres més afectats van ser els tres que té a Catalunya: les oficines centrals de Barcelona i les fàbriques de la Zona Franca i Sant Andreu de la Barca. Del total d’acomiadats, 92 eren de Wallbox i 4 de l’empresa Electromaps.

En l’exercici del 2021, la companyia de carregadors elèctrics va reportar unes pèrdues de 136,7 milions d’euros i va generar uns ingressos rècord de 147 milions d’euros, un 100% més que els 71,5 milions del 2021, en un any en què la companyia va vendre més de 230.000 carregadors a tot el món i va inaugurar dues noves fàbriques, a Barcelona i Arlington (Texas). De cara al 2023, Wallbox espera facturar entre 240 i 290 milions d’euros en total.

Més notícies
Notícia: Wallbox perd més de 135 milions d’euros en el tancament del 2022
Comparteix
La companyia catalana de carregadors elèctrics ha generat uns ingressos rècord de 147 milions, un augment del 100% respecte el 2021
Notícia: Wallbox i el sindicat acorden reduir els acomiadaments a 96 treballadors
Comparteix
L'acord estipula que només es farà fora al 9,5% de la plantilla davant de l'15% que s'havia plantejat inicialment
Notícia: Wallbox se suma als acomiadaments massius de les tecnològiques
Comparteix
La companyia catalana s'alliberarà del 15% de la seva massa salarial rebaixant personal
Notícia: Wallbox diu que l’inversió en el PERTE del cotxe elèctric “és insuficient”
Comparteix
Enric Asunción, cofundador de la companyia, exigeix més diners si l'Estat vol ser "el primer" en la transició energètica

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa