MónEconomia
Vueling i Ryanair concentren més de la meitat de les reclamacions a Consum

Vueling i Ryanair sumen el 65% de les 1.550 reclamacions a l’Agència Catalana del Consum (ACC) -que depèn de la Generalitat- contra aerolínies registrades entre el 2024 i el 2025. En detall, la companyia que ha rebut més queixes és Vueling, amb 575 reclamacions, seguida de Ryanair, amb 447 reclamacions. Les tres companyies que també destaquen en aquest sentit són Iberia (118), Wizz Air (56) i Edreams (54). Les incidències que provoquen més maldecaps als usuaris, segons es desprèn de l’anàlisi de Consum, són les cancel·lacions i els retards, que representen prop del 40% del total, i en grau més baix reclamacions pel cobrament de suplements per les maletes de cabina, amb gairebé el 13%.

Durant aquest mateix període de temps, la Generalitat ha sancionat set companyies aèries amb un import global de prop de 500.000 euros per “pràctiques comercials deslleials” com el cobrament de l’equipatge de mà en vols domèstics o la imposició de clàusules abusives: “Les companyies aèries han decidit fer força conjuntament davant la UE per tenir dret a cobrar-lo. Però nosaltres som prudents i fem complir la llei”, ha etzibat el de Consum, Isidor García, en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN). De fet, el director de l’agència ha recordat que des dels anys 60 l’estat compta amb una llei, avalada pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que nega que les aerolínies puguin cobrar l’equipatge de mà en els vols domèstics o estatals. Tot i això, les companyies aèries insisteixen en la seva croada per aconseguir cobrar-lo: “El Parlament Europeu ha plantat cara obertament i ha dit que la cosa no pot anar per aquí i en detriment dels drets dels consumidors”, ha afegit García.

Un avió a l’aeroport del Prat / Europa Press

Vueling es defensa

Les dades aportades per Consum situen Vueling al capdavant de la llista de les companyies que han rebut més reclamacions en el darrer any. Tot i així, des de l’aerolínia es defensen. L’empresa assegura que entre el 2024 i la primera meitat del 2025 ha transportat 32 milions de passatgers des dels aeroports de Barcelona i Reus, motiu pel qual les 575 reclamacions representen el 0,001% del total de viatgers. És a dir, segons indiquen fonts de l’aerolínia a l’ACN, es produeix una reclamació per cada 60.000 passatgers, aproximadament.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa