Vueling tanca el primer trimestre amb unes pèrdues de 64 milions d’euros, un 35,7% menys que en el mateix període de l’any anterior. La companyia aèria comença a notar així la recuperació del turisme després de la pandèmia, en un context en què els principals aeroports europeus freguen ja les xifres de viatgers del 2019. L’augment de passatgers, de fet, ha multiplicat la xifra de negoci de la companyia fins als 523 milions d’euros, un 101% més que fa 12 mesos. La tendència es pot extrapolar també al hòlding del que forma part, IAG. La propietària d’Iberia i British Airways ha declarat durant els tres primers mesos de l’any unes pèrdues de 87 milions, un 89% menys que ara fa un any, amb una facturació propera als 5.900 milions d’euros (+71%).
Segons ha publicat la multinacional amb seu a Londres, l’activitat de negoci ha superat les expectatives a totes les empreses del hòlding, gràcies a noves estratègies d’atracció d’usuaris i al regular retorn dels passatgers superada la crisi sanitària. El CEO Luís Gallego ha lloat els “sòlids” comptes de l’empresa, que ja s’apropen als màxims de fa quatre anys. “Observem un volum saludable de reserves, amb la demanda d’oci especialment ferma, mentre que els viatges de negocis segueixen recuperant-se a menor ritme”, assegura.

Les aerolínies, en verd
Les principals capçaleres d’IAG, Iberia i British Airways, han tancat el benefici en positiu -en cas de la firma espanyola, amb uns beneficis rècord-. La companyia madrilenya registra a tancament de març uns guanys de 66 milions d’euros, uns resultats -els millors de la seva història- que la consoliden com una de les operadores de trajectes aeris amb major rendibilitat de tot el mercat. A diferència del conjunt del grup, Iberia confirma creixements a totes les seves verticals, inclosa la dels viatges de negocis.
Per la seva banda, British Airways torna als beneficis en el primer trimestre per primer cop des de l’inici de la pandèmia, amb uns guanys de 14 milions de lliures esterlines, uns 16 milions d’euros. Com en el cas de Vueling, els viatges d’oci han estat el motor de la recuperació del negoci, mentre que la normalitat al mercat dels trajectes professional es recupera “lentament”.
Canvis estructurals
Els resultats de les firmes d’IAG arriben només unes hores després de la sortida de Javier Sánchez Prieto de la presidència d’Iberia. Segons el hòlding, Sánchez Prieto ha optat per “entomar projectes personals” fora del sector aeri. Després de més d’una dècada a Iberia i Vueling, el fins ara president serà substituït fins a finals dany per Fernando Candela, el que fora CEO d’Iberia Express i conseller delegat de Level des del 2019.