VidaCaixa, la filial asseguradora de CaixaBank, va obtenir un benefici net consolidat de 945,8 milions d’euros fins al setembre, un 10,3% més que en el mateix període de l’any passat. Aquest augment dels beneficis i del resultat s’explica, assegura la companyia, “gràcies al creixement dels recursos gestionats i a la bona evolució de totes les línies de negoci de l’entitat”. Tot i això, durant els primers tres trimestres de l’any, els ingressos per primes i aportacions s’han situat en 9.808 milions (-3,7%). D’aquests, 7.434 milions corresponen a assegurances d’estalvi. Per la seva banda, els plans de pensions individuals i col·lectius han registrat unes aportacions totals de 1.225 milions, un 12,6% més que fa un any. En total l’entitat gestiona 129.942 milions en actius, un 12% més que fa un any, gràcies a “la bona evolució dels mercats”. Alhora, la xifra de clients ha crescut un 5,7% respecte i ja se situa en els 6,8 milions.
Durant els nou primers mesos de l’any, VidaCaixa ha abonat 4.120 milions en prestacions a Espanya i Portugal i la meitat d’aquestes prestacions s’abonen a persones més grans de 65 anys. En total, VidaCaixa ha proporcionat protecció mitjançant el pagament de prestacions a més de 850.000 clients i les seves famílies.
Assegurances d’estalvi i plans de pensions
En el segment individual, les assegurances d’estalvi han registrat un total de 6.832 milions, la major part dels quals corresponen a rendes vitalícies i assegurances d’estalvi garantit. Pel que respecta a la gamma d’assegurances Unit Linked, ha destacat l’evolució de Valor Actiu Unit Linked, amb unes primes acumulades fins al setembre de 511 milions (+56% respecte a l’any anterior). Així mateix, MyBox Jubilació, que el mes de setembre ha complert dos anys, ja té 240.000 clients i ha superat els 1.450 milions de patrimoni en els productes vinculats al servei.

Pel que fa als plans de pensions individuals, les aportacions s’han situat en els 745 milions, un 10,8% més que l’any passat, dels quals 428 milions corresponen a mobilitzacions externes. En els últims dotze mesos, els plans de pensions de VidaCaixa han obtingut una rendibilitat del 13,1%, davant el 12,5% del conjunt de Plans de Pensions del sistema individual d’Espanya, gràcies a un procés d’inversió consistent, diversificació, gestió activa i inversió socialment responsable. A llarg termini, els plans de pensions de VidaCaixa també mantenen rendibilitats superiors a les del mercat: 4% a 5 anys (davant el 3,5% del mercat) i 3,6% a 10 anys (davant el 3,0% del mercat).
En el segment col·lectiu, les aportacions a plans de pensions van registrar un creixement del 15,6%, fins a arribar als 480 milions. El bon comportament d’aquest segment va ser impulsat principalment per l’adhesió de nous partícips al Pla d’Ocupació Simplificat (POS) del Sector de la Construcció i al d’autònoms, promogut per l’Associació de Treballadors Autònoms (ATA). El pla d’ocupació del sector de la construcció disposava al tancament de setembre de 544.357 partícips, de manera que és el principal pla d’ocupació d’Espanya per nombre de partícips.
Les assegurances de risc han arribat als 1.149 milions d’euros en primes, un 8,2% més que l’any passat. D’aquests, 763 milions corresponen al segment individual (+8,1%) i 386 milions a col·lectius i pimes (+8,4%). MyBox Vida és l’assegurança de vida risc que ofereix una àmplia cobertura en cas de mort, invalidesa o malaltia greu, i manté les quotes durant els primers tres anys. Aquest producte
acumula més de 900.000 clients. Per la seva banda, MyBox Vida Negocis, la proposta de valor per al segment dels negocis i les empreses, té 240.000 clients.
Mesures de suport per la DANA
Finalment, CaixaBank ha habilitat un pla de mesures de suport per als afectats pel temporal, les pluges torrencials, les riuades i les inundacions provocades per la DANA que han afectat el País Valencià, a Castella-la Manxa i a Andalusia, i que han causat la malaurada pèrdua de vides humanes i abundants danys materials. En l’àmbit assegurador, VidaCaixa ja ha assegurat que agilitzarà el cobrament dels sinistres als seus clients.