La companyia de producció i distribució de contingut audiovisual en línia Netflix va registrar un benefici net de 1.677 milions de dòlars (1.588 milions d’euros) en el tercer trimestre de 2023. Aquestes dades suposen un augment del 20% del benefici respecte del resultat del mateix període de l’any anterior, segons ha informat aquest dijous la multinacional. Pel que fa als ingressos, Netflix va sumar un total de 8.542 milions de dòlars (8.090 milions d’euros), fins al setembre, el que suposa un augment del 7,8% més que en el tercer trimestre de l’any passat.

Aquests bons resultats de la multinacional arriben després d’incorporar gairebé 9 milions de subscriptors entre juliol i setembre. Una nova tendència que és fruit, asseguren, de la implantació de la nova política sobre comptes compartits i a l’expansió continuada del streaming a escala mundial. En concret, la companyia va tancar el tercer trimestre amb un total de 247,15 milions de subscriptors, la qual cosa suposa un increment de 8,76 milions de subscriptors en els últims tres mesos, que suposa l’increment trimestral més gran des del 2020 i un augment de 24 milions d’usuaris de pagament en un any.

En aquest sentit, Netflix ha indicat que en el tercer trimestre els abonats de plans publicitaris van augmentar gairebé un 70% i ara representen aproximadament el 30% de tots els nous subscriptors als països amb aquesta mena de categoria.

Quasi 5.000 milions de beneficis fins al setembre

Pel que fa al benefici acumulat de tot el 2023, la multinacional ha acumulat un total de 4.470 milions de dòlars (4.233 milions d’euros), una xifra que suposa una millora interanual de només el 0,8%, mentre que els ingressos han estat de 24.890 milions de dòlars (23.574 milions d’euros), un 4,7% més.

De cara al quart trimestre, Netflix espera aconseguir uns ingressos de 8.692 milions de dòlars (8.232 milions d’euros), la qual cosa suposaria una millora del 10,7% respecte del mateix període de l’any passat, mentre que confia que el seu benefici augmenti fins a 956 milions de dòlars (905 milions d’euros).

En termes de rendibilitat, Netflix ha actualitzat la seva previsió de marge operatiu per a l’exercici al 20%, la qual cosa suposaria un avanç d’aproximadament dos punts percentuals des del 18% de l’exercici fiscal 2022, mentre que per a 2024 confia a obtenir un marge operatiu d’entre el 22% i el 23%.

Augment de les tarifes

D’altra banda, la plataforma de streaming ha anunciat un ajust en les tarifes aplicades als EUA, el Regne Unit i França. D’aquesta manera, als EUA la companyia mantindrà en 6,99 dòlars i en 15,49 dòlars els seus plans publicitaris i estàndard, respectivament, mentre que el bàsic passarà a costar 11,99 dòlars i el prèmium 22,99 dòlars.

Al Regne Unit i França, es mantindran els preus dels plans amb anuncis (4,99 lliures i 5,99 euros) i estàndard (10,99 lliures i 13,49 euros), mentre les tarifes del pla bàsic passaran a ser de 7,99 lliures i 10,99 euros, mentre que en el cas de plans prèmium seran de 17,99 lliures i 19,99 euros.

Més notícies
Notícia: Idiada aterra a la Xina per experimentar amb nous automòbils
Comparteix
La catalana inaugura al gegant asiàtic un centre de simulació per desenvolupar vehicles de tota mena
Notícia: Musk retiraria Twitter d’Europa per evitar la llei contra la desinformació
Comparteix
El propietari de la plataforma estudia el seu cessament a la UE en estar en contra de l'aprovació de mesures a favor de la comunicació veraç
Notícia: El Prat dispara l’atracció de viatgers estrangers amb un setembre alcista
Comparteix
Els primers tres trimestres de l'any constaten la recuperació de Barcelona com a destinació de referència fora de les fronteres catalanes
Notícia: Cotxes, químics i aliments augmenten les exportacions catalanes a l’agost
Comparteix
Catalunya experimenta un increment de l'1,7% aquest mes, fins a 6.941,7 milions | L'Estat perd un 10% de les seves vendes a l'exterior durant el mateix període

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa