Les vendes d’Europastry, l’empresa alimentària catalana, van créixer un 12% durant el primer semestre d’aquest 2025 en comparació amb els sis primers mesos de l’any anterior, arribant fins als 800 milions d’euros. Segons ha explicat l’empresa en un comunicat, aquests resultats reflecteixen “la solidesa del negoci i l’estratègia d’expansió internacional de la companyia”.
Part d’aquesta expansió internacional s’ha donat amb la recent compra del 60% d’Art of Baking per part d’Europastry. Aquesta empresa, amb seu a Bangkok, està especialitzada en pa congelat i “reforçarà la presència d’Europastry al sud-est asiàtic”. Des de la companyia catalana es veu aquest moviment com l’expansió a “un mercat clau amb un potencial de creixement”, tal com ho han comunicat aquest dilluns.
Nous mercats a Japó, Filipines i Singapur
Art of Baking té una cartera de clients que inclou tant cadenes locals com exportació a altres països com Japó, Filipines i Singapur.
La planta de producció d’aquesta empresa tailandesa té una capacitat de producció anual de 15.000 tones, que es pot ampliar al doble, on es produeixen quatre famílies de productes. Entre aquests productes es troben la brioixeria dolça, la salada, les ‘flatbreads’ i les bases de pizzes.

El 40% del capital restant d’Art of Baking es reparteix entre el grup tailandès Minor International, que té el 20% de la companyia i gestiona més de 3.000 restaurants del sud-est asiàtic, així com hotels sota marques com Anantara o NH Hotels. El percentatge restant de la companyia el controla Srifa Bakery, família fundadora de l companyia que opera una xarxa de més de 30 d’empreses del sector arreu del país.
L’operació implicarà la incorporació de més de 200 treballadors a l’estructura del grup Europastry i ampliar la seva xarxa fins a superar els 90.000 clients a tot el món, segons el president d’Europastry, Jordi Gallés.
Durant el mes de juny es va anunciar que CriteriaCaixa, el braç inversor de la Fundació La Caixa, posava en pausa l’operació per entrar al capital d’Europastry, després d’anunciar al març un principi d’acord per adquirir el 20% de la companyia de brioixeria.