La farmacèutica catalana Uriach ha tancat l’exercici de 2024 amb una facturació global de 476 milions d’euros, el que representa un increment del 54% respecte a l’any anterior. Aquest creixement de la companyia arriba després d’adquirir una marca i dues empreses a Portugal, Alemanya i França, que van ajudar a impulsar la facturació amb 130 milions d’euros.
El CEO de la companyia, Oriol Segarra, ha qualificat l’exercici d’“extraordinari“, i ha pronosticat un creixement del voltant del 10% per al 2025. En una roda de premsa aquest dimarts, Segarra també ha comentat que sense l’adquisició d’altres empreses europees, la catalana hauria crescut igualment, tot i que en menor mesura, amb un 12% més, el que equivaldria a un increment de 36 milions.
Pel que fa a l’Ebitda, aquest va superar els 74 milions d’euros, un 69% més que el 2023; mentre que la ràtio d’endeutament es va situar lleugerament per sota del 2,5.
Tres adquisicions europees durant el 2024
Uriach, que fins ara era una companyia dedica a productes de cures personals, va adquirir durant el 2024 l’empresa francesa Ineldéa, que oferia productes naturals de pediatria. A més, també va incorporar l’alemanya Pascoe de complements vitamínics i dietètics, i la portuguesa Bebegel, centrada en productes gastrointestinals per a un target pediàtric.

Pel 2025, l’empresa preveu que sigui un any de “digestió” i creixement més relaxat. Per tant, des d’Uriach es plantegen noves compres de cara al 2026 o 2027, quan l’objectiu es focalitzarà en augmentar la presència de la companyia a Europa.
L’expansió per Europa i l’efecte dels aranzels
En aquest sentit, Segarra ha afirmat que l’estat espanyol ja no és el principal mercat de la companyia, ja que Alemanya, on encara conserven dues petites fàbriques, l’ha superat. La majoria dels clients de la companyia es troben a Europa, per això el CEO de la companyia ha assegurat que els aranzels imposats pels Estats Units als productes d’arreu del món que entren al país els afectaran indirectament, com a moltes altres companyies catalanes i d’arreu del món.
Actualment, la marca es troba en onze països que fa deu anys va començar l’expansió internacional i ha completat nou transaccions d’empreses del continent. En concret, disposa de presència directa a Espanya, Portugal, Itàlia, Romania, Alemanya, Àustria, Suïssa, República Txeca, Eslovàquia, França i Benelux.