La mesa de reindustrializació de Nissan es reunirà dijous que ve a les 12 per resoldre els dubtes que genera el projecte. Aquesta ha estat la idea dels sindicats, ja que han expressat en un escrit enviat als empleats que és necessari “conèixer de primera mà” com evolucionen els projectes i “comprovar que s’estan complint els compromisos adquirits”. En concret, en la trobada, els representats laborals expressaran “preocupació” per la situació i demanaran “claredat” al guanyador del concurs, el hub d’electromobilitat, sobretot a QEV que és el primer que havia d’arrancar la producció a la Zona Franca, segons indiquen fonts sindicals.
“Fa vuit mesos i no veiem cap moviment. La confiança té un límit”, afegeixen els sindicats en un comunicat. La marxa de Nissan va deixar sense feina més de 2.500 treballadors, dels quals 1.100 continuen vinculats a la reindustrializació. Molts d’ells estan treballant en altres empreses a l’espera de saber què passa amb el futur de la planta de la Zona Franca.
Mentre no comencen les produccions, s’han impulsat plans de formació de la mà del Consorci per la Formació Contínua de Catalunya (Conforcat) per a 330 empleats amb el compromís de ser contractats a partir del gener del 2024 pel hub. Segons expliquen fonts coneixedores, les administracions i els sindicats estan treballant per buscar alternatives per la resta de persones que es van apuntar al curs formatiu, uns 600 en total, a qui se’ls acabarà el pagament de l’atur aviat.

No hi ha tranquil·litat pels treballadors
Els sindicats consideren que des que es va acabar el concurs fins ara no hi ha hagut prou avenços que tranquil·litzin els empleats, molts dels quals es quedaran sense prestació d’atur al gener. Particularment, han volgut posar el focus en l’evolució de QEV, que “va adquirir compromisos d’arrancar primer la producció amb els seus propis models” de la marca Zeroid.