BBVA torna a ser reconegut com a ‘millor banc d’Espanya’ en 2024 -per segona vegada en tres anys, després de la victòria en 2022-. El guardó, que lliura la revista especialitzada The Banker -del grup britànic Financial Times- reconeix l’aposta per la digitalització i la sostenibilitat de l’entitat espanyola. La decisió s’ha pres sobre la base d’una sèrie de criteris de bon fer empresarial, entre els quals destaquen el lideratge, el rendiment financer, la capacitat d’innovació tecnològica o la responsabilitat social. D’acord amb aquests factors, el reconeixement es dedica a companyies que combinen un bon acompliment econòmic amb un compromís amb el benestar dels clients, el sector financer i el conjunt de la societat.

Acceleració tecnològica

BBVA ha ampliat la seva estratègia en eines tecnològiques clau, com la intel·ligència artificial. La IA ocupa un lloc «central» en l’estratègia d’innovació del banc, a través de diverses mesures concretes. Entre elles destaca l’acord estratègic amb OpenAI, empresa creadora de Xat GPT. Els més de 1.100 models de IA implementats, aporten als clients solucions personalitzades, dissenyades específicament per a les seves necessitats. La IA també té el seu lloc en el funcionament intern de la companyia, amb millores en eficiència i agilitat que van des del màrqueting fins a la gestió documental.

La nova realitat digital reclama que els processos siguin cada vegada més segurs, que estiguin cada vegada més protegits contra possibles atacs. En aquest sentit, BBVA combat els riscos digitals que podrien aguaitar als seus clients mitjançant diverses iniciatives de ciberseguretat. Gràcies a les aplicacions basades en IA, han implementat un sistema de detecció d’amenaces via machine learning, així com diversos mètodes d’autenticació biomètrica per a garantir que només els usuaris tinguin accés a les seves dades i serveis. Aquesta aposta per la seguretat permet integrar solucions tecnològiques per a agilitzar els processos. Des de la creació de comptes fins a l’accés a crèdits, el banc permet la integració de la Cl@ve PIN en els seus espais digitals per a facilitar els tràmits i concentrar-los en els canals digitals, si així ho desitja l’usuari.

Un “reconeixement a l’esforç”

La direcció de BBVA ha celebrat aquest guardó, que torna a situar-lo en el cim dels serveis bancaris espanyols. El ‘country manager’ a Espanya de l’entitat, Peio Belausteguigoitia, assegura que «aquest premi suposa un reconeixement a l’esforç i la dedicació de tot l’equip». Aporta, a més, un impuls en el full de ruta que «ajuda a continuar innovant i integrant les últimes tecnologies en el dia a dia per a oferir un servei diferencial als clients».

L’editora cap de The Banker, Silvia Pavoni, destaca aquestes intencions com a motivació per a l’homenatge. Al seu parer, «el sòlid acompliment de BBVA i la seva contínua inversió en noves tecnologies són destacables, igual que el seu objectiu de créixer en el mercat domèstic». Així, l’aplicació de la IA i altres eines amb l’objectiu d’oferir «solucions enginyoses per a millorar l’eficiència i oferir un servei més personalitzat als clients», un pla que «només pot impulsar encara més l’expansió del banc».

Sostenibilitat al centre de l’estratègia

Para BBVA la sostenibilidad va más allá de reducir emisiones propias. La entidad apoya a particulares y empresas a reducir su huella de carbono, ofreciendo soluciones como la financiación de instalaciones de energía renovable y movilidad eléctrica o la funcionalidad en su ‘app’ que guía a los clientes en sus esfuerzos de sostenibilidad. En 2023, el 80% de su cartera de préstamos se destinó a clientes con menores huellas de carbono y financió 16.500 paneles solares, logrando una cuota del 35% en este mercado.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa