Telefónica va ingressar un 1,6% més -fins als 40.652 milions d’euros- en el tancament del 2023. Tot i això, la companyia va perdre 892 milions a causa de la reestructuració de Telefónica España i la deterioració del fons de comerç en la seva filial del Regne Unit. En concret, el benefici net ordinari de Telefónica, que exclou provisions i extraordinaris, va aconseguir els 2.369 milions d’euros el 2023, un 17,1% més que en l’exercici anterior.
La ‘telco’ ha explicat que aquest resultat és a causa del registre de l’efecte fiscal de la provisió associada a l’expedient de regulació d’ocupació (ERE) per a 3.420 empleats que ha aplicat recentment la companyia en les seves tres principals filials a Espanya i al reconeixement d’actius per impostos diferits per l'”ús futur de crèdits fiscals” a l’estat espanyol. “Telefónica continua executant el seu full de ruta, sense detenir-se davant la incertesa macroeconòmica global, amb l’ambició i determinació necessàries per a completar el procés de transformació operativa posat en marxa a partir del 2016″, ha dit el president de la companyia en un comunicat, José María Álvarez-Pallete.

Més flux de caixa i ingressos per l’impost de societats
Pel que fa a la facturació de la companyia, les dues grans raons del seu creixement van ser el flux de caixa i els ingressos per l’impost de societats. En el primer cas, l’empresa també va superar les seves previsions de flux lliure de caixa, que es va situar en 4.227 milions d’euros, per sobre dels 4.000 milions estimats. En termes d’impostos, el de societats va suposar un ingrés de 884 milions d’euros en el quart trimestre de l’any passat i de 899 milions d’euros el 2023, enfront d’una despesa de 326 milions d’euros en l’últim trimestre del curs anterior i de 641 milions d’euros en l’exercici. “L’operadora ha tornat al creixement, amb una major rendibilitat i, a més, d’una manera més sostenible. Els ingressos augmenten i la generació de flux de caixa continua sent robusta, la qual cosa ens permet cobrir folgadament el dividend de 0,30 euros per acció totalment en efectiu”, ha afegit el president de Telefónica.