MónEconomia
Neix Nema Health, una start-up dedicada a la immunoteràpia contra el càncer
  • CA

El sistema de recerca català és un dels més punters d’euros d’això no hi ha cap dubte. I enguany s’ha demostrat una vegada més amb el naixement de Nema Health, una empresa derivada de la Universitat de Lleida, l’Hospital Vall d’Hebron i la Mobile World Capital, que està investigant i desenvolupant una innovadora immunoteràpia contra el càncer de pell. Aquesta nova empresa va néixer el passat mes de març amb l’objectiu de generar tractaments personalitzats contra càncer, tant en l’àmbit de la salut humana com de la salut animal.

La possibilitat d’arribar a aquestes innovadores teràpies arriba després de 6 anys d’investigació. Concretament, l’equip investigador de la Universitat de Lleida va descobrir que un grup de molècules activa el sistema immunitari davant del càncer, i han treballat amb la finalitat d’apropar-la al mercat.

Olga Rué i Marta Corral durant una presentació de Nema Heatlh / MWCapital
Olga Rué i Marta Corral durant una presentació de Nema Heatlh / MWCapital

Què estan desenvolupant?

Segons expliquen a Món Economia la CEO i la directora científica de la companyia, Olga Rué i Marta Corral, Nema Health està desenvolupant Onconeovac, que és aquesta nova immunoteràpia personalitzada, i que actualment estan centrant-se a investigar com acabar amb el melanoma avançat. Tot i això, totes dues apunten que la teràpia podria arribar al mercat d’aquí a deu anys, a causa dels complexos mètodes d’acceptació de la teràpia. Per tal d’aconseguir-ho el més ràpid possible totes dues tenen clara que el camí és poder aconseguir el màxim de finançament possible, ja que permet executar els diferents passos més ràpidament.

De moment, amb els resultats experimentals obtinguts fins ara amb Onconeovac tot fa pensar que aquesta podria ser utilitzada per complementar les teràpies que s’utilitzen actualment per a incrementar-ne l’eficàcia i ajudar a prevenir les recaigudes. Aquestes hipòtesis que s’han demostrat en estudis amb ratolins s’hauran de provar més endavant en pacients amb aquesta patologia. Per arribar a aquesta fase d’estudis clínics amb pacients Onconeovac ha de superar encara una sèrie de fites exigides per les autoritats responsables de l’aprovació de medicaments relacionats, principalment, amb el producte i amb la seva seguretat i no toxicitat.

La companyia s’ajudarà de finançament públic i privat per aixecar els fons necessaris per superar aquesta etapa inicial, estimant que necessitarà 4 milions d’euros i tres anys per poder començar a provar en pacients la seva immunoteràpia. De fet, la idea de Rué i Corral és obrir una ronda de finançament a finals d’aquest any i poder-la tancar de cara a principis d’any. Fins aleshores l’empresa ha estat premiada amb l’Start-up Capital d’ACCIÓ, que suposarà una primera injecció de capital i els permetrà explorar el mercat en busca dels inversors futurs.

Model de negoci

Pel que fa al model de negoci, Rué explica que, amb tota probabilitat, es basaran en un model basat en la llicència del producte. Això vol dir Nema no serà l’empresa que portarà al mercat el producte, sinó que vendran el seu ús a un tercer. Abans d’arribar a aquest punt, l’empresària explica que el primer pas és començar “els estudis preclínics reguladors” i que, un cop superats satisfactòriament, ja passaran a la part clínica dels estudis per provar la immunoteràpia en humans per demostrar que el tractament “no només és segur, sinó que a més a més és efectiu”. Serà en aquest punt, quan entraran les farmacèutiques en joc. Pel que fa als potencials clients de la companyia, Rué que serà tot el sistema sanitari en general, començant per la sanitat pública, hospitals o les mateixes farmacèutiques.

Més notícies
Notícia: La UE amenaça amb sancions a Twitter pel model de comptes verificats
Comparteix
Brussel·les creu que el nou format establert per la xarxa social pot induir els usuaris a l'error
Notícia: Grifols crea un comitè per seguir l’OPA amb Brookfield i cedeix informació
Comparteix
Grifols ha culminat la setmana amb una pujada en Borsa d'un 9,39%, fins a situar l'acció en 9,834 euros
Notícia: Els EUA consumen el nou pas endavant del món cripto: “Tot és a Ethereum”
Comparteix
La propera aprovació de l'ETF d'ETH valida a borsa un segon actiu blockchain amb un important potencial empresarial | L'SEC consolida "una nova assett class"
Notícia: Chery assegura que començarà a fabricar l’Omoda 5 després de l’estiu
Comparteix
L'Omoda 5 serà el primer vehicle elèctric amb tecnologia xinesa que sortirà íntegrament d'una línia de producció europea

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa