Fa anys que les màquines de venda van deixar d’estar de moda a les oficines. Ara bé, poden tenir una segona joventut si es replantegen oferint un producte de més valor que no pas unes simples galetes de xocolata o una xocolatina. Aquest és el pensament que van tenir en Bernat Serra i Luuk Willemsen quan el 2021 van decidir fundar Kombo, una empresa que ha creat una nova concepció de les màquines de vending tradicional que estan a cavall entre una nevera convencional, en definitiva és una màquina de vending per als “temps moderns”.
La primera idea de Kombo, explica Serra al TOT Economia, va sorgir per millorar tres fets principals de les màquines de venda més tradicionals: el disseny, l’experiència de l’usuari i el format dels productes. Amb Kombo, explica, els usuaris poden obrir la màquina a través d’una app i poder interactuar amb el producte abans de comprar-lo i pagar directament a través d’aquesta aplicació mòbil. A més, Serra assegura que el seu disseny innovador encaixa molt millor en les oficines més modernes. Alhora, aquest disseny, pròxim a una nevera també permet oferir un tipus diferent de producte, ja que no cal que aguantin la caiguda que caracteritza a les màquines habituals.
Busca de finançament
Per acabar d’executar tot el projecte Kombo està buscant un milió i mig de finançament extern, sobretot provinent de venture capital i bussiness angles, per expandir el seu negoci a escala internacional, sobretot dirigint-se al nord d’Europa, ja que, explica Serra, hi ha molta més cultura de l’ús d’aquestes màquines i es poden treure beneficis molt majors. Si aconsegueixen tancar aquesta ronda de finançament, que esperen tancar a finals d’aquest mes de març, buscaran contractar més personal per acabar de polir el desenvolupament del seu software i hardware a més d’acabar d’escalar el seu model industrial.
El primer país escollit per desembarcar serà Alemanya aquest mateix any i es mostren confiats després del bon feedback que han rebut de les empreses que ja han contractat els seus serveis. De fet, Serra explica que els usuaris i les empreses troben que la seva solució és molt pràctica i soluciona molts àpats imprevistos. A més, per la part els proveïdors veuen a Kombo com una manera de diferenciar-se de la competència i oferir un producte amb més valor afegit que els permet tenir una millor imatge i guanyar potencials clients.
Pel que fa al perfil dels clients, de moment Kombo ha entrat en una gran quantitat d’empreses tecnològiques com TravelPerk, Holaluz o Glovo. I volen seguir entrant en aquest tipus d’empreses, però també busquen entrar en el sector hospitalari i ja estan en les primeres converses amb l’Institut Català de la Salut (ICS) per integrar-ho a Catalunya. Ara bé, el que sí que assegura Serra és que un cop fessin el salt a l’estranger, Barcelona, i el mercat estatal, quedaran com el banc de proves de l’empresa i la majoria dels esforços es destiran als mercats europeus, sobretot del Nord d’Europa.