L’emergent valenciana GrowPro aixeca una nova ronda d’inversió d’1,5 milions d’euros per accelerar la seva expansió internacional. El finançament anunciat aquest dilluns, liderat pel venture capital madrileny K Fund, servirà per “consolidar” el mercat de l’start-up dedicada al sector de viatges a alguns mercats clau, com ara l’australià, el neozelandès, el canadenc o l’estatunidenc. Amb aquesta inversió, la firma de l’emprenedor Goiko Llobet repeteix en actors i quantitat la que ja va ingressar el passat mes d’abril.
Segons un comunicat emès per la mateixa start-up, la ronda impulsarà un “augment de la comunitat i millora de l’experiència” mitjançant l’expansió internacional. Més enllà del creixement geogràfic, GrowPro també buscarà “enfortir” la seva tecnologia i ampliar la plantilla amb noves contractacions; a més d’una prospecció de “noves verticals de negoci”. La tendència, a hores d’ara, els hi és favorable: només en el primer semestre del 2023, la firma ja va superar la facturació de tot l’any anterior, amb uns ingressos del voltant de 20 milions d’euros; i espera tancar el present exercici amb un volum d’activitat d’uns 50 milions, més del doble en termes interanuals.
Tendència “en acceleració”
La firma ofereix als seus usuaris un hub per a la gestió d’estades de mitja o llarga duració en destinacions foranes –com ara projectes laborals a l’estranger o cursos d’estudi–; amb serveis de gestió del visat, cerca d’allotjament o creació de comunitats locals. Per al soci general del vehicle K Fund, Pablo Ventura, “aquesta tendència no farà més que accelerar”, especialment entre les persones joves, fet que justifica redoblar l’aposta a GrowPro. “Donen tanta importància a l’estudi i la feina com a on es produeix”, postil·la Ventura. Així ho veu també, de fet, el mercat general: en només dos anys, la firma ha aixecat ja uns quatre milions d’euros en nou finançament privat, amb les dues rondes d’enguany sumades a la que va aixecar a finals del 2021 per valor d’un milió d’euros.