Les plataformes digitals s’han apoderat del món audiovisual. Lluny queden les tardes de cinema o els incomptables viatges al videoclub per llogar una pel·lícula. Netflix, HBO, Amazon Prime Video o Filmin són alguns dels models d’èxit de portals que per una subscripció et donen accés a infinitat de curtmetratges, pelis, reportatges, sèries i molt més. Tanta és la varietat que moltes vegades l’usuari es passa hores buscant què mirar a la televisió. En el millor dels casos, acaba per veure les novetats que posen en primera plana les plataformes; en el pitjor, una pel·lícula repetida. Davant la necessitat d’ordenar aquesta informació i amb la poca eficiència dels seus predecessors, Dondever.com s’ha convertit en l’aliat perfecte d’una tarda de sofà, manta i peli. Amb un disseny didàctic i àgil, la start-up té una pàgina web des d’on qualsevol persona –de manera gratuïta- accedeix a tota la informació de les pel·lícules de les plataformes amb un sol clic.
“Vam veure que la nostra competència moltes vegades no tenia informació acurada o fins i tot hi havia errors”, explica Sergi Villaubí, fundador de la companyia. En un dinar amb un amic seu, el famós Nacho González Barros, fundador d’Infojobs, Villaubí va comentar les incorreccions de JustWatch, la plataforma de recerca de pel·lícules per excel·lència. En aquella trobada el fundador va assegurar que hi havia coses del funcionament del buscador que no encaixaven i en sortir del dinar es va plantejar iniciar un projecte que li faria la competència. “Volíem crear una marca nova, però que fos molt més precisa”, descriu Villaubí en declaracions al Món Economia. Aquesta idea es va materialitzar amb Dondever.com, un portal que si es compten les interaccions a través de les xarxes socials, ja té uns 20.000 seguidors.

Una de les claus de l’èxit de la companyia és el seu nom, ja que són les tres paraules que més s’escriuen a Google quan es vol trobar una pel·lícula per veure. “Sabíem que si volíem ser rellevants ens hauríem de gastar diners en el domini”, argumenta el fundador, que afegeix que efectivament van haver de comprar el seu nom i no precisament per pocs diners. Tot i això, aquesta compra ha provat ser tot un èxit per a la companyia que nascuda fa menys d’un any, ja és un dels buscadors per excel·lència de la gent de parla hispana. “De moment hem obert a Espanya i Mèxic”, diu Villaubí, però també remarca que “estant a punt d’obrir la plataforma a Argentina”. Ara bé, encara que en un principi la companyia es volia centrar només en la llengua espanyola, sembla que el seu èxit els està portant a voler internacionalitzar el negoci. “De cara l’any que ve, volem tancar els acords per obrir al Brasil”, explica Villaubí.
El model no model de negoci
La start-up catalana és tan nova que encara no han acabat de definir un model de negoci: “No en tenim”, insisteix el fundador. En aquest sentit, l’accés a la plataforma és gratuït i no hi ha cap mètode de pagament. De moment, la companyia continuarà així, però Villaubí afirma que es podrien platejar repetir el model de JustWatch, on són les plataformes les que paguen un percentatge al buscador per ensenyar les seves pel·lícules. “L’afiliació de les plataformes és un model que ha provat ser d’èxit”, diu el fundador de Dondever.com. D’altra banda, Vilaubí també parla de subscripcions als usuaris que ho desitgin i vulguin tenir accés a continguts addicionals. “De moment, però, per l’any que ve només posarem en marxa la nostra aplicació mòbil“.