MónEconomia
Dàlia, la catalana impulsora de primera copa menstrual amb autobuidatge
  • CA

La salut i la sexualitat femenines continuen sent un tabú en la societat del segle XXI. Parlar de sexe, de la menstruació o de la menopausa encara es fa dins la intimitat de casa i sense parlar massa fort. La idea que la sexualitat de les dones sigui quelcom a comentar encara no acaba de ser una realitat en la societat actual. És per això que dos joves van decidir embarcar-se en un viatge innovador per a proporcionar l’espai a totes les dones que volien parlar, educar-se i debatre sobre temes tan crucials com els canvis del cos en l’adolescència, les diferents maneres d’utilitzar productes d’higiene íntima o la infinitat de joguines eròtiques que existeixen per estimular les relacions sexuals. Dàlia és una start-up que, amb l’objectiu de trencar amb la idea fosca que fins ara s’associava a les botigues eròtiques, el 2021 va obrir la seva primera botiga al carrer major de Lleida, titllada la capital de demarcació més conservadora de Catalunya. Gairebé tres anys, la companyia ha crescut i no només proporciona informació sinó que crea els seus propis productes, entre ells, Eureka, la famosa copa menstrual amb autobuidatge amb denominació d’origen catalana i pionera al món. “Buscàvem trencar tabús en un espai per a totes les dones”, explica Marc Santamaria, cofundador de Dàlia.

Dàlia va néixer per intentar crear espais segur on les dones poguessin informar-se de tota classe de tècniques, eines i conceptes que envoltin la seva salut i sexualitat. “La intimitat conscient”, tal com la descriu el cofundador de la start-up, és el concepte que engloba tota la difusió que fan des de Dàlia. Santamaria, juntament amb la seva sòcia i parella, Sílvia Just van donar forma a aquesta nova manera de viure la sexualitat i la salut de les dones, que exigia posar a l’abast de tothom tota mena de productes necessaris per a l’harmonia entre cos i ment en les diferents etapes vitals de la dona. En un principi, la companyia només tenia l’objectiu de convertir-se en un referent informatiu i de venda de productes, però després de l’èxit que va tenir la copa menstrual Eureka en les seves botigues, els seus creadors Montse Iserte i Joan Bover es van unir al projecte. “Amb aquesta incorporació vam obrir la nostra branca de desenvolupament de productes innovadors”, explica Santamaria, que afegeix que alguns dels productes que es venen a Dàlia són exclusius de l’empresa, com la copa o el biquini menstrual.

Actualment, amb una plantilla de set treballadors, l’empresa catalana té dues botigues obertes, una a Girona i l’altra a Lleida, però no descarta l’obertura de més punts des d’on promocionar els seus productes. De fet, de cara al setembre d’aquest 2024, busquen ampliar la seva comunitat a través de les xarxes socials. A més, de les botigues, Dàlia també compte amb els anomenats corners íntims, espais dins de farmàcies o botigues sostenibles on es poden comprar els productes de la marca catalana. Ara bé, el gran gruix de Dàlia és la seva pàgina web, on es poden trobar des de joguines eròtiques a productes d’higiene personal o especials per a la menopausa. En el lloc web principal, tal com explica el cofundador (dalia.cat) s’ofereixen els productes que conformen la comunitat de dones de Dàlia. En canvi, a sensualintim.com només hi ha els productes patentats pels fundadors i es poden comprar a escala nacional i internacional: “Ens plantegem unir les pàgines web en un futur i poder enviar a tot arreu”, descriu Santamaria.

Una botiga de Dàlia / cedida
Una botiga de Dàlia / cedida

Els quatre pilars de la comunitat de Dàlia

La comunitat de dones és “l’objectiu principal” de la companyia catalana, segons el seu cofundador. En aquest sentit, Dàlia no només se centra a vendre productes sinó en acompanyar les dones i donar-los aquest espai des d’on poder parlar “amb transparència i llibertat”. És per això, que la companyia pivota sobre quatre eixos principals. En un primer eix trobem el desenvolupament de productes únics de l’empresa que combinen la tecnologia amb la comoditat per donar més opcions a les dones en totes les seves etapes vitals. Des de calces menstruals fins a la revolucionària copa, amb el seu nou invent, el biquini menstrual. Paral·lelament, també tenen la línia de botigues físiques i en línia, on hi ha una gran varietat de productes que no només són de collita pròpia sinó que donen l’espai a altres productors que tenen els mateixos valors que la companyia. Un altre dels grans punt a favor d’aquesta companyia són les seves xerrades i tallers sobre sexualitat i salut íntima femenina, ja que creen un espai segur on les dones poden explicar les seves experiències: “Alguna dona m’ha dit que era necessari un lloc així a la ciutat on anar amb la seva filla“, explica Santamaria.

A part, la companyia també compte amb un grup de sexòlogues acreditades per poder acompanyar en aquests tallers i també valorar els productes que es venen en les botigues, així com assessorar les compradores. Amb tot, doncs, Dàlia busca ser la llum del far per a aquelles dones que necessiten un lloc on desfogar-se i compartir experiències, perquè tal com explica el seu cofundador: “Volem ser la marca referent en salut íntima, però sobretot conscient”.

Més notícies
Notícia: Un fons estatunidenc aflora un 3,1% a Grifols després de la demanda de Schall
Comparteix
El vehicle d'inversió Flat Footed apareix al capital de la catalana hores després de l'ofensiva legal llançada des de Los Angeles
Notícia: La xifra d’afiliats estrangers s’apropa als 700.000 amb l’augment del juliol
Comparteix
Les llistes catalanes han sumat 35.109 treballadors respecte fa un any
Notícia: “Dos pallassos”: Un sindicat demanda Trump i Musk per amenaçar els treballadors
Comparteix
L'organització UAW intensifica l'agressió contra el directiu sud-africà després de mesos de tensions pels conflictes laborals a Tesla
Notícia: Una socialista de carrera, al moll de l’os de la legislatura
Comparteix
Alícia Romero pilotarà les "millores" en el model de finançament i els pressupostos de la Generalitat des d'un departament d'Economia i Finances que deixa caure Hisenda del nom per primer cop en vuit anys

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa