MónEconomia
La catalana The Blue Box tanca una ronda d’inversió de 3 milions per la detecció precoç del càncer de mama

La startup catalana The Blue Box ha tancat una ronda d’inversió de 3 milions d’euros en finançament per impulsar la fase d’assaig clínic en el seu mètode de detecció precoç del càncer de mama a través de test d’orina.

Aquesta inversió permetrà a The Blue Box “avançar amb els assajos a escala europea i cap a la regulació”, explica Judit Giró, CEO i cofundadora de la companyia. 

The Blue Box Biomedical Solutions és una empresa emergent catalana que neix amb l’objectiu de millorar i simplificar la detecció de càncer de mama. A través d’una simple mostra d’orina de la pacient, la seva tecnologia analitza amb eines d’intel·ligència artificial biomarcadors que canvien de manera subtil quan el càncer de mama és present. La seva solució està dissenyada per complementar els mètodes tradicionals de detecció i poder localitzar els senyals més prematurs d’aquest tipus de càncer.

Imatge de l’equip de The Blue Box, una empresa emergent catalana que ha creat una tecnologia per la detecció precoç del càncer de mama / Cedida per The Blue Box

Ronda d’inversió de fons internacionals

“Per a massa dones arreu del món, el càncer de mama es detecta massa tard; i volem ajudar a canviar-ho oferint testos que siguin precisos i assequibles, però també simples per ser utilitzats arreu”, afegeix Giró. De fet, el càncer de mama és el més tractable d’entre la malaltia, però encara és el càncer més mortal per a les dones, en part per la falta d’un mètode de detecció i cribratge més confiable en pacients amb un teixit mamari més dens.

Aquesta ronda d’inversió compta amb el suport de diverses empreses internacionals, com la danesa Unconventional Ventures, el fons austríac Fund F, el fons de deeptech barceloní Grow Ventures i Hans(wo)man Group. A més, l’Associació Espanyola Contra el Càncer també ha participat en aquesta ronda d’inversió a The Blue Box, un fet que la companyia veu com “una validació, tant de la ciència que envolta la nostra tecnologia com de la necessitat que volem cobrir”.

El 2026 aquesta companyia catalana espera poder llançar la seva solució al mercat, i portar The Blue Box a clíniques ginecològiques.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa