En quasi quatre anys Oshun s’ha convertit en una vertadera referència dins del sector del body art i els tatuatges a l’estat. El següent pas lògic és assaltar el mercat europeu i mundial. Per això, aquesta start-up catalana ha obert recentment una nova ronda de finançament amb la qual volen obtenir uns 400.000 euros de finançament, amb la qual pretenen és impulsar el negoci internacional i ampliar la plantilla. Cal recordar que actualment Oshun és un marketplace de body art on els clients d’arreu del món poden buscar i seleccionar l’artista que més els agradi tatuar-se. En un inici el principal objectiu de Vicente era digitalitzar el sector i connectar l’oferta amb la demanda. Actualment, l’empresa és reconeguda a la indústria gràcies a la seva implicació amb l’ecosistema i les seves múltiples col·laboracions en l’àrea de formació d’artistes i el suport en convencions, entre d’altres.
Segons explica la CEO de l’empresa, Casandra Vicente, aquesta nova ronda també ha de servir per reforçar la seva xarxa de tatuadors de fora d’Europa i reforçar, encara més, l’europea de cara als pròxims reptes que puguin arribar més endavant. Concretament, la intenció de l’empresa catalana és començar a treure noves col·leccions de tatuatges relacionades amb marques ja existents. Aquest nou model de negoci funcionarà a través de la compra de llicències per tal de poder explotar les marques amb les quals s’arribi a un acord. De fet, el pagament d’aquestes llicències serà la principal despesa de la ronda actual. L’objectiu final d’Oshun és poder oferir als fans de les marques un producte oficial més, aquest cop, però en lloc de ser un producte físic serà un tatuatge.
A més, Vicente també explica que han estat els últims guanyadors de la dotzena edició del Programa de Preincubació de Barcelona Activa que permet, per si no ho tenien ja prou clar, validar definitivament el seu model de negoci. Alhora, haver guanyat aquest programa els permet accedir a la incubadora de Barcelona Activa de forma gratuïta durant els pròxims nou mesos un fet que els pot donar un impuls per seguir creixent. De fet, Vicente ja avisa que un cop tancada aquesta petita ronda de finançament ja es posaran a treballar durament per, al llarg de la primavera, treure nous espais de negoci i aquestes noves col·leccions de marques concretes per tal de tornar a canviar el paradigma dins del món del body art i els tatuatges.
La consecució del premi i el fet d’obrir una nova ronda arriba després que el passat estiu aconseguissin tancar una primera fase de finançament per valor de 150.000 euros. Que ha estat destinada a millorar la tecnologia de la companyia i fer un pas més cap començant a usar la tecnologia blockchain en els pròxims projectes. Aquest finançament arriba en un moment crucial tant per a Oshun com per a la indústria en conjunt. Segons les dades més recents, Europa va liderar el creixement global del sector del tatuatge durant l’any 2022, i ara, l’estat es col·loca com el tercer país europeu amb el volum més gran de cerques relacionades amb tatuatges a internet.
Incorporació del blockchain
De fet, aquesta companyia nascuda a Barcelona, en la busca per digitalitzar el món del tatuatge, va decidir, a l’estiu de l’any passat a apostar per incorporar la tecnologia blockchain al seu negoci a través a través d’una col·lecció amb la galeria d’art digital Mito des d’on volen donar suport als artistes del tatuatge perquè el seu art arribi a nous horitzons publicant noves col·leccions de body art cada dos mesos. En aquest nou projecte Oshun permet que diversos artistes puguin vendre els seus dissenys no només per a tatuar sinó com un NFT.