La start-up catalana DOMMA, una empresa fundada el 2021 amb la voluntat d’acompanyar les dones durant la menopausa, ha superat el milió d’euros de facturació en el 2024. Amb aquesta xifra, l’empresa de Barcelona ha duplicat els resultats de l’any anterior, i encara el 2025 amb l’objectiu de superar aquesta fita. Mireia Roca, cofundadora de DOMMA, explica a Món Economia que des de la companyia s’ha rebut aquesta notícia amb molta alegria: “estem molt contentes amb com ha anat l’any,” precisa. Tot i això, Roca puntualitza que la dada important no és la facturació, sinó el nombre de dones en les quals han pogut tenir un impacte. “La visió de la marca per al futur és ser un referent en l’àmbit de la salut de la dona madura, i poder acompanyar-les en aquesta etapa,” emfatitza Roca.
DOMMA ofereix productes nutricèutics naturals per tractar els símptomes de la menopausa, així com un acompanyament a les clientes en el seu procés. Al voltant d’aquests productes, articula una comunitat on les dones puguin compartir les seves experiències i coneixements amb els diferents tractaments o altres aspectes com poden ser la nutrició.
El procés de recerca de l’empresa s’inicia a través d’un estudi de les problemàtiques més freqüents que les dones expressen a causa de la menopausa. Sobre el mateix, es desenvolupen els productes que aborden les simptomatologies que més preocupen, explica Roca. D’aquesta manera va sorgir la solució que ha impulsat el creixement de DOMMA aquest últim any, anomenada Deseo. Es tracta d’un remei que tracta la falta de libido i la sequedat vaginal que es donen durant la menopausa. Aquest vigoritzant, explica Roca, és una ajuda emocional, però que també serveix per a la prevenció d’infeccions en les dones. El producte acumula més de 350.000 unitats venudes i és dels tractaments de la companyia amb més demanda.

Un dels altres productes que la start-up catalana ha llençat aquest any 2024 ha estat Descanso, un suplement que ajuda a reduir l’insomni, un símptoma freqüent durant la menopausa; per tal d’agafar i mantenir el son en les dones, així com regular el cicle del son sense generar dependència. A més, podent gestionar millor el descans també s’afavoreix a mantenir la salut cognitiva de la dona, afegeix Roca.
Previsions per al 2025
En aquest any que comença, DOMMA preveu arribar a facturar fins a tres milions d’euros i augmentar el nombre de dones que utilitzen els seus nutricèutics. A part de continuar amb la investigació per desenvolupar noves solucions per pal·liar la simptomatologia fruit de la menopausa, des de la companyia catalana també volen impulsar un projecte on se centrin en la divulgació a través del contingut digital intentant arribar també a un públic general a part de dones en edat més madura.
A part de fer divulgació, amb aquest contingut també s’afavoreix a trencar el tabú que sempre ha envoltat la menopausa. Tot i que Roca afirma que ha notat una diferència des que primer van fundar l’empresa, en part afavorit perquè recentment actrius de Hollywood, per exemple, també en parlen; “encara hi ha molta feina per fer” per tal de trencar els estigmes socials relacionats amb la maduresa de les dones, tant pel que fa als canvis que comporta com pel que fa al desig sexual que es viu en la maduresa.

La investigació en les dones
Una altra branca de l’empresa que es potenciarà aquest any és DOMMA Pro, dedicada a ajudar els professionals sanitaris a acompanyar millor les pacients que pateixen els símptomes de la menopausa, destaca Roca. “No és només tenir fogots, es necessita una atenció especial i concreta,” afirma la cofundadora. De fet, la recerca i la investigació en salut està molt masculinitzada i rarament se centra en com les dones poden patir certes malalties de formes diferents, més enllà del que comprèn la salut reproductiva.
En aquest sentit, DOMMA és una de les moltes empreses emergents que des de Barcelona es dediquen a la recerca i innovació en salut. Més concretament, el sector de la salut té un bon escenari a la capital catalana, que és l’única ciutat de l’estat espanyol que es troba al rànquing de l’EMEA en captació d’inversió global en tecnologies de la salut, on n’ocupa la novena posició i compta amb un total de 550 milions d’euros, per sota de ciutats com Londres, Copenhaguen o Amsterdam.