La start-up catalana Domma ha aixecat una ronda de finançament de 950.000 euros per seguir impulsant la seva divisió d’R+D i la digitalització de tots els seus productes per tal d’acompanyar millor a les seves clientes. La nova ronda de l’empresa líder en recerca, tractament i acompanyament de la menopausa a l’estat ha estat liderada per Secways i ha comptat de nou amb la participació d’Antai Ventures a més del suport de diferents business angels i ENISA.

Segons han explicat a Món Economia les dues fundadores de Domma, Mireia Roca i Cristina Martínez, aquests fons es destinaran principalment a continuar impulsant el creixement de la companyia. Dins d’aquest impuls, l’empresa barcelonina destinarà els nous recursos a dues grans vies. En primer lloc, a potenciar la recerca científica de l’empresa, com per exemple a través de noves solucions biotecnològiques per a millorar la salut de la dona en la maduresa, i, en segon lloc, a continuar amb la digitalització de l’acompanyament durant la transició menopàusica, així com posar en marxa nous canals per a arribar a més consumidores.

De fet, totes dues CEO remarquen que la recerca científica sempre ha estat un dels pilars principals de Domma i sempre han buscat desenvolupar nous tractaments que aconsegueixin pal·liar la simptomatologia física i emocional que provoca la menopausa. Actualment, la cartera de productes de Domma inclou una combinació de superaliments i adaptògens que busquen regular el desequilibri hormonal i emocional, un complement nutricional en format bevible per a incrementar la libido i millorar el benestar sexual de la dona, un sèrum íntim hidratant, un suplement per a millorar l’insomni i les suors i fogots nocturns i un preparat per a elaborar infusions relaxants.

“La ronda de finançament ens permetrà continuar lluitant contra l’estigma de la menopausa perquè les dones puguin viure aquesta etapa de canvis de la millor manera possible, brindant suport, informació i solucions adaptades a les necessitats individuals de cada dona”, assenyala Martínez. A més, Roca apunta que “és clau normalitzar tot el procés de transició menopàusica per a viure’l com el procés natural que és, però no cal normalitzar patir amb els símptomes o resignar-se a les molèsties. Més del 95% de les dones sentiran algun dels símptomes físics i anímics més habituals que són fruit del desequilibri hormonal i que poden pal·liar-se amb les alternatives naturals de base científica que hem desenvolupat des de Domma”.

La dificultat d’aixecar capital

Pel que fa al finançament, les dues fundadores expliquen que a més la dificultat d’aixecar capital pel context macroeconòmic, en el seu cas s’ajunta també una certa incomprensió per part dels inversors. En aquest sentit, Roca i Martínez comenten que han hagut de lluitar molt des del primer dia, ja que la majoria dels inversors acostumen a ser homes i no entenen i desconeixen tots els problemes que suposa la menopausa. Tot i això, un cop superen aquesta fase de sensibilització, expliquen, no han tingut tants problemes per accedir al capital, ja que Domma ofereix “molta rendibilitat i impacte” per als inversors.

De fet, des de l’equip de Secways afirmen que “estem contents d’haver pogut liderar la ronda de Domma i poder així contribuir a millorar la qualitat de vida d’aquelles dones que sofreixen els efectes físics i psicològics de la menopausa. El que més ens va agradar del projecte va ser la capacitat de decisió i acció de les seves fundadores, així com la passió que van transmetre en presentar-nos per primera vegada el seu producte”.

Així mateix, el soci d’Antai, Eduardo Salvo, comenta que “creiem que la labor que està fent Domma de generar contingut i actuar com a altaveu és fonamental per a eliminar el tabú sobre la menopausa. És un luxe poder continuar fent costat a les fundadores de Domma des dels seus inicis i esperem continuar fent-ho durant molt més temps. Són un equip molt compromès i amb una visió única sobre com millorar la qualitat de vida de les dones durant la menopausa”.

Un futur de creixement sostingut

De cara al futur, Roca i Martínez expliquen que l’objectiu d’aquest any és triplicar les dades del 2023 aconseguint arribar a una comunitat de 200.000 dones d’arreu de l’estat i aconseguir captar 10.000 clientes. Amb aquests objectius també deixen per endavant una gran ràtio de creixement, de fet, com a exemple, a Catalunya hi ha, aproximadament, 1,3 milions de dones de públic potencial i, per tant, el potencial de creixement d’aquesta empresa catalana és enorme. Al final, les fundadores de Domma recorden que el seu públic potencial és la meitat de la població mundial.

Pel que fa a la possibilitat de fer el salt internacional, les dues fundadores apunten que s’ho plantegen de cara al 2025, ja que aquest any ha de servir per acabar d’asseure el projecte arreu de l’estat. Tot i ser un objectiu a mitjà termini, reconeixen que en els primers països que pensen són els del sud d’Europa com Itàlia i França, encara que també sentencien que, en quedar molt de temps, hi ha molta feina per fer i molts estudis per apuntar bé aquests primers mercats internacionals on entraran el 2025.

Més notícies
Notícia: Recovo, l’start-up catalana que aposta per la moda circular
Comparteix
La companyia catalana ha estat nominada als 4YFN Awards 2024
Notícia: Les start-ups catalanes ja facturen més de 2.000 milions d’euros anuals
Comparteix
En l'últim any Catalunya ha aconseguit superar els 2.100 startups en actiu
Notícia: La terra promesa de l’emprenedoria: Les start-ups barcelonines capten 7.900 milions
Comparteix
La capital catalana es posiciona com un dels 'hubs' tecnològics en creixement més importants d'Europa
Notícia: Catalunya augmenta un 10% el volum de start-ups deeptech
Comparteix
Aquestes start-ups generen un total de 2.340 llocs de treball a Catalunya

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa