MónEconomia
Una start-up catalana crea una solució de visió amb IA per a petits dispositius

La start-up catalana, Neatsight, ha desenvolupat una solució de visió amb intel·ligència artificial que s’integra en petits dispositius per a fer deteccions ràpides en processos industrials com l’envasament de líquids, ha informat el Govern aquest diumenge en un comunicat. D’aquesta manera, dispositius de IoT -amb connexió a internet- de baix consum poden integrar aquesta solució per a entendre l’entorn a través d’una simple càmera, de forma més econòmica que amb maquinària de sensors, i integrant de manera senzilla el programari en les seves plataformes de gestió.

L’empresa ha comptat amb el suport de la Generalitat, mitjançant Acció -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, i una ajuda de 100.000 euros de la línia Startup Capital, que és un fons que es destina a l’impuls d’empreses emergents amb gran potencial tecnològic. Així doncs, la companyia s’ha guanyat el lloc gràcies a la seva idea innovadora que podria revolucionar el sector industrial. En aquest sentit, el dispositiu miniatura permet, per exemple, revisar de manera precisa i efectiva l’envasament de productes líquids per a evitar vessaments. “Democratitzar el desplegament de solucions de visió artificial perquè es puguin aplicar a dispositius de baix consum i baix processament”, ha explicat el CEO de Neatsight, Albert Minguell, qui reconeix a més, que l’ajuda d’Acció és una validació del seu projecte.

Imatge del conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent / Mireia Comas
Imatge del conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent / Mireia Comas

Visió amb IA des de Barcelona

L’empresa Neatsight es va fundar el 2023 arran de la detecció d’aquesta oportunitat de mercat en la indústria 4.0 per part de l’equip fundador, que disposa de més de set anys d’experiència en el desenvolupament de la tecnologia de visió artificial. “Estem fent prospecció dins els diferents verticals de la indústria per veure quins s’ajusten millor a la nostra solució”, indica Minguell. I apunta àmbits com el control de qualitat en les cadenes de muntatge o el sector logístic com a àrees amb especial potencial. Actualment, la companyia té set treballadors.

Més notícies
Notícia: Moncloa xoca amb les demandes dels funcionaris per la pujada salarial del 2,5%
Comparteix
La diferència de posicions entre els sindicats de la funció pública dificulten la pau social al sector malgrat les mesures del govern espanyol
Notícia: La innovadora fórmula per fer rescats marítims de la catalana Seabots
Comparteix
Els robots de la companyia catalana es poden connectar entre si i permeten cobrir una àrea més gran i de forma més eficient
Notícia: Moncloa endurirà les multes per a les empreses que no redueixin la jornada
Comparteix
L'avantprojecte de llei per retallar les hores treballades a 37,5 setmanals contempla sancions de fins a 10.000 euros
Notícia: La baixada de tipus amenaça de retornar la benzina a l’espiral inflacionista
Comparteix
El sector petrolier alerta que el desequilibri monetari entre Europa i els Estats Units pot fer "pagar un preu més alt pels mateixos productes" als 27 | La recuperació productiva de l'OPEP, un potencial coixí

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa