MónEconomia
La sortida a borsa de Puig, un escut contra “decisions familiars equivocades”

La sortida a borsa de la firma catalana de perfumeria Puig es va activar com a “mecanisme de protecció contra possibles decisions familiars equivocades“. Així ho ha detallat el president de la multinacional, Marc Puig, durant una ponència oferta durant la jornada 35 aniversari de la Comissió Nacional del Mercat de Valors. En ella, el directiu ha detallat la gestació del que ha estat un dels salts a la cotització més exitosos del curs al mercat espanyol. “La principal raó de la sortida a borsa no va ser la cerca de finançament, sinó, en tant que es volia mantenir la família com a element principal, actua com a assegurança de vida enfront de la transició generacional”, ha afegit.

Durant la seva intervenció a la taula rodona -celebrada amb l’objectiu, segons els organitzadors, de “reflexionar al voltant de l’aportació dels mercats financers a la societat”- Puig ha defensat el camí que han seguit, que permet conservar part dels avantatges d’una empresa familiar amb la projecció d’una pública. Malgrat el seu nou caràcter, la firma de luxe assegura que “continua funcionant com si fos privada”. Així, assegura cercar inversors amb un “capital pacient”: associacions de finançament a llarg termini que fonamentin el capital de l’empresa. Entre ells, assenyala la necessitat d’exhibir-se davant els particulars: calen “incentius per als estalviadors perquè sigui atractiu per a ells invertir en borsa”. Tot i això, es mostra en sintonia amb l’entorn regulador, tot assegurant que “no té cap mena de problema” amb les regulacions financeres a l’Estat espanyol -sense aquesta seguretat, sosté, “no haurien optat per sortir a borsa”-.

Marc Puig toca la campana per entrar en borsa / Lorena Sopêna - Europa Press
Marc Puig toca la campana per entrar en borsa / Lorena Sopêna – Europa Press

Referents exteriors

En el moment de la sortida al mercat públic, Puig va cercar referències d’altres empreses en sectors i processos similars als seus per observar altres vies a l’èxit. En aquest sentit, assegura haver-se fixat especialment en “els seus competidors” -grups com LVMH, el líder a la indústria del luxe-; i també a una munió d’empreses de fora de les fronteres espanyoles, atès que una gran part del seu negoci està situat a l’estranger. La firma, cal recordar, va debutar al parquet amb un valor de més de 24,5 hores. Des del mes de maig, ha patit un important pas enrere, i ha quedat durant la sessió d’aquest divendres per sota dels 20 euros per títol. Puig és una de les tres empreses amb seu a Catalunya que forma part de l’Ibex-35 -el principal selectiu espanyol- després d’arrabassar el seu lloc a Hotels Meliá. Les altres dues són el gegant d’hemoderivats Grifols i el líder en el segment de piscina & wellness Fluidra.

Més notícies
Notícia: Puig augmenta un 9,6% les vendes gràcies als perfums
Comparteix
La companyia catalana va registrar unes vendes netes de 1.257 milions només en el tercer trimestre, la qual cosa va suposar un creixement de l'11,6%
Notícia: Puig es deixa un 13,6% a la borsa després dels primers resultats com a cotitzada
Comparteix
La catalana del sector del perfum atribueix la caiguda del benefici als "costos extraordinaris" del salt al parquet
Notícia: Puig compleix un mes a l’Ibex mentre Iberdrola i Inditex baten rècords
Comparteix
Inditex s'ha convertit en la primera companyia espanyola en superar els 150.000 milions de capitalització bursàtil
Notícia: Perfums i fonaments: Les claus del ràpid èxit de Puig a la borsa
Comparteix
Experts i inversors identifiquen la capacitat de creixement del món del luxe i la gestió "professional" com els principals valors de la multinacional catalana de cara als inversors

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa