La cooperativa de telefonia i internet Som Connexió preveu tancar l’exercici amb uns ingressos pròxims als 3,5 milions d’euros, un increment interanual del 6% en comparació amb els 3,3 milions d’euros del 2022, al mateix temps que aspira a facturar entorn de 10 milions d’euros en 2027. “En un mercat dominat per un oligopoli que prioritza els seus propis beneficis, Som Connexió entén que les comunicacions són un servei essencial per a la societat”, ha destacat en roda de premsa el responsable de la gestió econòmica i de l’àrea comercial de Som Connexió, Bernat Alcolea.
La cooperativa no posseeix infraestructura pròpia i assegura destinar el 70% dels seus guanys al pagament de proveïdors, mentre que la resta dels beneficis els reinverteix a millorar els seus serveis, per la qual cosa tampoc reparteix dividends. Per al pròxim exercici Som Connexió preveu créixer en 6.500 contractes i superar els 27.000 clients. “Des de la seva fundació en 2014, quan comptaven amb tan sols 931 contractes, la cooperativa ha experimentat un creixement notable, aconseguint un total de 20.944, contractes de telefonia mòbil i internet en 2023”, ha detallat l’empresa.
“Les bones xifres reflecteixen la demanda dels usuaris per serveis més sostenibles i socialment responsables. En un context on la consciència ambiental i la responsabilitat social són cada vegada més importants, els usuaris busquen opcions que els permetin contribuir a un futur més sostenible i fer costat a empreses compromeses amb valors ètics”, ha afegit Alcolea.
Una iniciativa per evitar l’ús excessiu de pantalles
En la roda de premsa d’aquest dijous la sòcia fundadora de la cooperativa, Mercè Botella, ha presentat també una nova guia per a “criar sense pantalles” i dirigida a famílies i col·legis. Així, Despantállame és un document amb consells i recomanacions per a “criar sense pantalles” i en el qual també s’adverteix sobre els riscos de l’ús excessiu i la sobre exposició en nens de fins a 3 anys.