Skoda ha defensat la seva proposta de fusió amb Talgo, feta pública la setmana passada en plena OPA dels hongaresos GanzMavag, per “explorar una combinació industrial”. En una carta remesa a la companyia espanyola el dimecres, però publicada aquest divendres per la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l’empresa txeca subratlla que “el principal propòsit no és prendre el control” de Talgo ni privatitzar la companyia ferroviària, sinó “explorar” un nou negoci. A més, apunta que l’oferta hauria de concretar-se “amb una anàlisi a fer en el seu moment”.
A banda, el grup destaca que la unió seria “extraordinàriament beneficiosa” per ambdues parts. També per als accionistes, treballadors i proveïdors de la companyia ferroviària, entre d’altres. Segons raona Skoda en la seva missiva, la unió seria beneficiosa perquè l’empresa “desenvolupa un ventall complet de solucions al transport” com ara en trens, tramvies, metros i autobusos i el grup està virant cap “al transport sostenible”. En aquest sentit, recorda que treballen amb el tramvia a Alemanya i els metros de Bulgària i Polònia.

“Sinergies positives per a les dues companyies”
A més, Skoda argumenta que Talgo necessitarà assistència de producció en materials com l’alumini i la soldadura d’acer. La firma txeca està disposada a col·laborar en aquest sentit i afegeix que té “l’expertesa suficient” per a fer-ho. També apunta que l’empresa ferroviària necessitarà, en el futur, espai per a la fabricació i la companyia pot concedir-los-ho amb les set plantes que posseeix. L’acord es traduiria, segons apunta la carta, en “sinergies positives per a les dues companyies” que guanyarien quota de mercat. L’eventual unió, assenyalen, és “perfectament legal i raonable” i que “no va en contra de la llei”.