La cadena catalana de congelats La Sirena va tancar el 2022 assolint facturació de més de 175 milions d’euros, un 15% més que en l’exercici previ a la pandèmia. La companyia ha aconseguit recuperar les dades del 2019 incrementant els seus esforços per a potenciar l’estratègia omnicanal impulsant el negoci d’exportació i millorant l’experiència de client en el comerç electrònic. A més, la companyia ha ampliat la proposta de wholesale a través d’acords amb operadors com Glovo, Amazon o de la distribució Horeca. Durant aquest període, també s’ha reforçat l’aposta per la innovació en els productes, els formats i el desenvolupament de solucions dirigida a tots els perfils nutricionals.
Amb una quota de mercat del 12,45%, la companyia ha aconseguit adaptar-se al context econòmic actual per tal de beneficiar als seus clients a través de destinar un 9,2% d’import de vendes a ofertes i promocions “amb l’objectiu d’ajudar a l’estalvi i l’economia familiar en els temps actuals”. D’aquesta manera, La Sirena ha quadruplicat el nombre de comandes en línia, assolit els 3 milions d’euros en vendes a través de la seva pàgina web, la qual cosa ha suposat un creixement de quasi el 200% respecte a les dades prèvies a la covid-19.
Actualment, La Sirena ja compta amb una xarxa de més 275 botigues, més de 1.300 empleats i més de 800 referències de productes congelats. Ara bé, no es quedaran aquí, ja que preveuen invertir prop de sis milions d’euros en 24 establiments entre obertures, reubicacions i reformes durant aquest any.
Nous projectes innovadors
Aquestes noves inversions de La Sirena aniran acompanyades d’un nou projecte innovador que tindrà per objectiu sumar nous productes a les seves botigues perquè es pugui fer una compra completa. Això serà possible gràcies a la introducció d’un “market” en el qual els clients “podran trobar una gran varietat de producte sec”, aconseguint les 700 referències.
En aquesta línia, a través de la pròxima obertura prevista en la Rambla Guipúscoa de Barcelona, els clients de La Sirena podran realitzar una compra completa, tenint accés a més de 1.200 referències entre sec, fresc i congelat, a més d’un espai destinat a fleca assistida. “Des de La Sirena, treballem de manera constant en la millora de l’experiència dels nostres clients. Per això, hem apostat per la transformació dels nostres models de botiga, l’objectiu de la qual és facilitar al client una compra completa, econòmica, equilibrada i saludable, mantenint la nostra essència com a especialistes del congelat” explica Xavier Lafitte, Director General de La Sirena.