CriteriaCaixa redobla l’aposta per l’increment del valor de Naturgy després del trencament de les negociacions amb el fons sobirà d’Abu Dhabi, Taqa. En una intervenció en el marc del Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani celebrat aquest mateix dimecres, el conseller delegat del vehicle inversor de la Fundació ‘La Caixa’, Àngel Simón, ha mostrat la prioritat que el grup situa a l’energètica presidida per Francisco Reynés. En paraules del CEO, des de Criteria cerquen “noves vies per acordar” amb els accionistes actuals -o amb nous- un pla estratègic per maximitzar el valor de la multinacional. “És el primer, l’essencial”, declara l’executiu.
L’aposta per Naturgy encaixa en els objectius de la companyia a llarg termini, atès que des de la Fundació pretenen -com van explicar durant la presentació del seu vigent pla estratègic la passada setmana- impulsar el seu rol al capital d’empreses de sectors clau per a l’economia. L’energia destaca entre aquests, juntament amb les infraestructures, l’aigua o la banca. Més enllà d’aquests pilars, ja coneguts, Simón ha afegit possibles inversions com la farmàcia i la bipoharma o el comerç, branques econòmiques “bàsiques i de creixement per al futur”. En l’apartat de diversificació de la cartera inversora del grup, de fet, “hi haurà rotacio”; amb l’objectiu d’aterrar a companyies que prometin un “creixement important en els pròxims quatre o cinc anys”. Com a exemple d’aquesta direcció estratègica, la perfumera Puig, a on Criteria es va afegir a finals del passat mes d’abril.

Capital per “impulsar”
Més enllà del rol de Criteria com a inversor d’empreses estratègiques, Simón ha subratllat el pes que volen guanyar entre firmes no cotitzades. Així, obre perspectives de creixement en companyies on hi ha espai per créixer, però que encara “necessiten un capital que les pugui impulsar; un capital que no sigui passiu, però que tampoc sigui determinant en el management”. Amb aquesta aproximació, Simón trasllada la tradicional estratègia inversora i de gestió de la inversora a espais més petits, si bé amb més potencial. “Empreses innovadores, amb acció social i productes excel·lents”.