La catalana Silence espera assolir un ritme de fabricació del seu model de nanocotxe elèctric S04 d’unes 40.000 unitats en “tres o quatre anys”. La producció es concentrarà a l’espai que la companyia fundada per Carlos Sotelo ocupa a l’antiga fàbrica Nissan de Zona Franca. Durant la presentació del vehicle a l’Automobile Barcelona, Silence ha confirmat que ja té en plantilla 100 dels 110 treballadors que necessita per posar en funcionament la línia de producció que substituirà la japonesa a la ciutat.

Més enllà de la producció de l’S04, Silence, propietat d’Acciona, ja treballa amb una de les iniciatives electrificades de Seat, en aquest cas les motos per al servei de micromobilitat Seat Mo. Tot i això, ha apuntat el mateix fundador durant el saló internacional de l’automòbil, ja explora “fer altres productes” amb l’automobilística presidida per Wayne Griffiths –que precisament avui mateix ha anunciat el nom del seu nou vehicle elèctric, de nou amb referència a un barri barceloní–. “Tenim un gran futur, tant de bo una marca se sumi a nosaltres per impulsar un nou segment” defensa Sotelo, tot subratllant la “bona relació” que mantenen amb la filial catalana de Volkswagen.

Avantatges dels nanocotxes

Sotelo ha reivindicat durant la seva ponència les virtuts dels vehicles que produeix la companyia, especialment dedicats a la mobilitat urbana. Els nanocotxes com l’S04 “es mouen com una moto però compten amb les comoditats d’un cotxe”, ofereix. En resposta a la demanda detectada, només durant el 2023 Silence donarà un primer pas per a la plena capacitat amb la fabricació d’uns 3.000 vehicles a l’antiga planta de Nissan –de la que operen un recinte d’uns 60.000 metres quadrats–.

Les motos, també a Nissan

La branca de micromobilitat de la companyia fundada per Sotelo també es concentrarà, segons han explicat, a la nova planta. Amb un objectiu de negoci d’unes 20.000 unitats venudes només durant aquest any, les motos de la firma catalana passaran a fabricar-se a la Zona Franca, mentre que ara es munten a Sant Boi. Tot i això, el context macroeconòmic ha provocat, reconeix el fundador, un “cert alentiment” de l’activitat de l’empresa, suficient per posar en dubte els objectius a curt termini. Amb tot, però, mantenen l’objectiu de treure al mercat unes 50.000 motos elèctriques cada any un cop la fàbrica de l’antiga Nissan estigui plenament operativa.

Més notícies
Notícia: La Cambra denuncia la manca d’inversió governamental a Rodalies
Comparteix
L'entitat barcelonina reclama el finançament nul de l'Estat en les infraestructures ferroviàries de Catalunya
Notícia: Ebro preveu fabricar 50.000 vehicles elèctrics a l’antiga Nissan pel 2027
Comparteix
La marca començarà produint l'any que ve una pick-up elèctrica amb més de 400 quilòmetres d'autonomia
Notícia: Foment reclama el traspàs immediat de Rodalies a la Generalitat
Comparteix
Sánchez Llibre ha recordat que Catalunya arrossega un dèficit inversor en infraestructures de 35.000 milions d’euros
Notícia: L’Airef eleva a l’1,9% el creixement de l’economia espanyola pel 2023
Comparteix
L'organisme coincideix amb les previsions d'augment del PIB del govern estatal, però en menor mesura

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 12, 2023 | 11:09
    Pere Llimonera i Citronell maig 12, 2023 | 11:09
    Altra cosa serà que els comprem

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa