La marca espanyola de cotxes, Seat, ha arribat a l’últim trimestre de l’any amb un increment de vendes del 34,2% respecte a l’any passat, amb 391.800 vehicles registrats entre gener i setembre, segons ha comunicat el grup Volkswagen en l’última actualització publicada aquest divendres. El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha celebrat que la recuperació de la producció “impulsa” els lliuraments de totes dues empreses enguany. L’impuls de les vendes ha sigut responsabilitat, principalment, de Cupra que ha venut 170.100 cotxes en tres trimestres. Per exemple, el Cupra Born és el cinquè model elèctric més venut del grup Volkswagen amb 32.300 entregues.
La recuperació de les produccions després d’un període d’incertesa per la manca de components estan disparant les entregues aquest any. “Són notícies molt positives”, ha destacat Griffiths. “Cupra encara és més impressionant i avança amb força i continua consolidant la seva posició com una de les marques de cotxes que més creix a Europa“, ha dit en un missatge a LinkedIn, on ha destacat que el model Formentor és el SUV que “millor es ven a Europa”.

La inflació, un problema a resoldre
Griffiths ha afegit, però, que la inestabilitat global i l’impacte de la inflació continua creant un “entorn que constitueix un repte per tothom”. Tot i això, ha reiterat que l’ambició de la marca és “forta” amb l’objectiu d’aconseguir el volum més alt d’entregues en quatre anys a finals del 2023 amb un increment del 50% de les vendes de Cupra. De fet, Seat va tancar 2022 amb 232.700 lliuraments a tot el món, un 40,5% menys que les 391.200 unitats comercialitzades en 2021, mentre que Cupra va registrar 152.900 vendes durant l’any passat, gairebé el doble (+92,7%) que un any abans (79.300 unitats). En total, Seat i Cupra van aconseguir un volum comercial de 385.600 unitats al final de 2022, un 18,1% de contracció si es compara amb les 470.500 unitats que van lliurar totes dues signatures en el conjunt de 2021.