Seat continua sent una marca molt sol·licitada, com demostren els beneficis que ha obtingut en el primer semestre d’aquest any. De fet, han estat els millors resultats financers de la seva història, amb un benefici operatiu de 406 milions d’euros, un 9,4% més que l’any passat. En paral·lel, Seat ha ingressat 7.800 milions, un 4,6% més, i ha disparat la rendibilitat operativa sobre les vendes fins al 5,2%. Pel que fa a les marques, Cupra ha assolit el rècord de 125.700 cotxes venuts en un semestre, amb un increment del 17,2%. L’empresa ho ha valorat com “una xifra sense precedents”. De Seat, se n’han venut 171.700, un 11,4% més.
Els vehicles elèctrics també han protagonitzat una pujada de vendes, amb 45.900 unitats durant el primer semestre, un 36,1% més que el mateix període de l’any passat. Els híbrids endollables són els que més han impulsat aquest creixement. El vicepresident de finances, David Powels, ha celebrat els avenços cap a la rendibilitat sostenible, si bé ha apuntat que “el context extern i el marc competitiu anticipen mesos molt exigents”. “Per arribar als nostres objectius, ens hem de centrar encara més en les prioritats: gestionar els ingressos i millorar l’eficiència”, ha raonat.
“Els esforços per millorar el nostre bon desenvolupament ens han dut a obtenir els millors resultats de la nostra història en el primer semestre de l’any, una fita notable en el context actual”, ha celebrat el CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths. Les dues marques, ha insistit, estan “més fortes que mai”.

Els models més reclamats
El model més reclamat és el Cupra Formentor, amb 61.700 vendes aquest primer semestre, seguit del Cupra León. Alemanya es manté com al mercat principal i el Regne Unit i Espanya ocupen la segona i tercera posició en volum de vendes. En el cas de la marca Seat, el model Ibiza segueix liderant les vendes, amb 56.300 entregues, un 29% més que fa un any. El mercat espanyol és el predominant per a Seat, seguit d’Alemanya i el Regne Unit, que completen el podi.