El president de Seat, Wayne Griffiths, ha tornat a reclamar més suport per a les empreses que aposten per a la mobilitat elèctrica. Així ho ha assegurat aquest divendres coincidint amb la visita d’obres de la planta d’assemblatge de bateries de Martorell (Baix Llobregat) del rei Felip VI acompanyat del ministre d’Indústria, Jordi Hereu, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès: “Si us plau, no ens fallin. No ens podem quedar enrere perquè no hi ha un pla B”, ha asseverat el president de la companyia automobilística. L’objectiu de la nova planta, que començarà a produir a finals de l’any vinent, és fabricar prop de 1.400 bateries cada dia, cosa que permetria abastir els 350.000 vehicles elèctrics que es poden arribar a fabricar des de Martorell.
Ara bé, tot i l’anunci de la nova planta de fabricació de bateries, Griffiths ha lamentat que Espanya s’està “quedant enrere” en vendes de vehicles i punts de recàrrega, amb una distància cada vegada més significativa en comparació a altres països europeus com Alemanya, França i Portugal: “Necessitem que Espanya generi un projecte col·lectiu que transmeti il·lusió i confiança en un futur econòmic i industrial per al futur del cotxe elèctric“, ha asseverat el president de la companyia, que ha aprofitat la presència del monarca espanyol per demanar una millora de les infraestructures de recàrrega i mesures per incentivar la compra, ja que “el futur de la indústria està en joc”.

La nova planta de bateries
La planta d’assemblatge de bateries a Martorell tindrà una superfície total de 64.000 metres quadrats dels quals 40.000 es dedicaran a la producció i 12.000 metres quadrats a la logística i comportarà una inversió de 300 milions d’euros i mig miler de llocs de treball. Ara bé, la gran majoria dels nous treballadors seran de l’actual plantilla de Seat. És a dir, que seran recol·locats en aquesta nova àrea, segons han especificat fonts de l’empresa a l’ACN. De fet, en el marc d’aquest procés de transformació industrial, el grup Seat destinarà el seu major pla de formació de la història a 14.000 treballadors, amb 350.000 hores en total, per iniciar la producció de vehicles elèctrics a la fàbrica de Martorell.