El CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha recalcat aquest divendres la necessitat de ser “més rendibles per garantir la sostenibilitat i seguir invertint en el futur”. En aquest sentit, ha celebrat els resultats que ha obtingut la companyia, però sense perdre de vista la necessitat de continuar creixent: “Hem obtingut uns resultats rècord entre gener i setembre i això és una notícia molt positiva en un context que presenta cada cop més reptes, com l’increment dels costos de les matèries primeres, la falta de components, una major competència i uns tipus d’interès i una inflació alts”. Seat ha obtingut un benefici operatiu de 501 milions d’euros entre el gener i el setembre. Aquestes xifres rècord s’expliquen per l’èxit de Cupra i millores en l’eficiència de les seves línies, segons ha apuntat en un comunicat la marca.
“Hi ha feina per fer, però estem en el bon camí amb les nostres dues marques fortes, Seat i Cupra, que estan contribuint amb èxit a aquest objectiu”, ha afegit en un comunicat el director general i que, per tant, es queda amb una sensació agredolça envers els resultats. Ara bé, durant els primers nou mesos de l’any, Seat ha aconseguit un volum de negoci de 10.837 milions d’euros, un 38,6% més i el registre més alt en la història de la companyia.

Cupra i Seat, a la cúspide de Volkswagen
En el seu informe de resultats, el grup Volkswagen ha destacat que tant Cupra com Seat han experimentat una “demanda més alta”. Com a productes estrella, la marca ha assenyalat que la popularitat del Cupra Formentor i el Cupra Born han crescut. Davant d’aquestes xifres, el vicepresident executiu de Finances de Seat, David Powels, també ha considerat que els resultats d’aquest 2023 mostren una “evolució positiva” fins de l’objectiu d’aconseguir un benefici i una rendibilitat “més sòlids”.