Seat ha guanyat 226 milions d’euros entre gener i març d’aquest 2024, la qual cosa suposa un increment del 57% respecte a l’any passat i els millors resultats de la història de l’empresa en un primer trimestre. La companyia automobilística ha atribuït els bons resultats al creixement del volum i l’eficiència de l’empresa, que han fet que els ingressos hagin marcat un rècord superant els 3.800 milions. La marca Cupra ha tingut un comportament espectacular, el que explica els bons resultats de la companyia. Si en total s’han entregat 138.000 cotxes, un 10,6% més que el 2023, 56.600 han estat de la marca Cupra. La rendibilitat operativa sobre les vendes, a més, ha crescut gairebé dos punts.
“Hem aconseguit els millors resultats de la nostra història en un primer trimestre, una notícia molt positiva tenint en compte els nombrosos reptes i l’entorn altament competitiu d’aquest 2024”, ha explicat el conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths. El directiu ha celebrat que les dues marques “es mantenen fortes i estan augmentant els lliuraments”. El model que més s’ha venut ha estat el Cupra Formentor, que ha reforçat la seva posició amb 28.900 unitats lliurades entre el gener i el març, un 3,5% més. El que més ha crescut, en canvi, ha sigut el Cupra León. Pel que fa a la marca Seat, el model Ibiza, que aquest any celebra el 40è aniversari, no té rival i continua liderant les vendes amb 25.700 unitats.

Apuntalar les prioritats estratègiques
Griffiths ha destacat que, malgrat els resultats dels tres primers mesos del 2024 són bons, el context econòmic internacional “obliga a centrar-se en les prioritats estratègiques”. “Gestionar els ingressos i millorar l’eficiència, alhora que treballar en una gamma de models atractiva serà crucial per assolir els nostres objectius”, ha assenyalat David Powels, vicepresident executiu de Finances i IT de Seat, que també ha valorat els resultats “positius” de la companyia en aquest primer trimestre.