L’automobilística Seat ha anunciat que fabricarà el nou model Cupra Tavascan a la planta del grup Volkswagen a la Xina, concretament a la província d’Anhui on la marca hi té un centre d’innovació global d’última generació per a la mobilitat elèctrica. Aquesta decisió ha estat presa per la companyia després de concloure que l’espai és el més adient per la producció d’aquest nou model elèctric. Està previst que el nou vehicle arribi als mercats on té presència el 2024 i s’afegeixi així al catàleg de la marca Cupra i suposi “un pas més cap a l’electrificació de la marca per al 2030”, segons assenyalen fonts de Seat.

En un comunicat remès als mitjans aquest divendres, l’empresa amb seu a Martorell ha explicat que el primer SUV 100% elèctric de Cupra a la Xina es basarà en la plataforma MEB, la columna vertebral tecnològica de mobilitat elèctrica del grup i que s’utilitzarà en futurs models que es produiran a la planta xinesa. Per Seat, la Xina ha esdevingut un “mercat impulsor en l’e-mobilitat i la innovació”, en especial, afegeix, la capital d’Anhui i la seva capital Hefei, que “s’han convertit en nous centres de tecnologia i innovació”, inclosa la mobilitat elèctrica. Tot i això, la marca del grup VW no té previst, per ara, produir més vehicles a Xina destinats a la seva exportació ni que Seat i Cupra entrin en el mercat xinès.

Una fàbrica amb sinergies entre marques

Aquesta fàbrica de VW a al Xina combina les economies d’escala i les sinergies entre les marques i s’hi combina la producció de vehicles exclusivament elèctrics, els departaments d’R+D, control de qualitat, enginyeria simultània i les proves en un sol emplaçament, de manera que hi concentra tota la cadena de valor industrial. Amb tot, s’acaba convertint en una de les instal·lacions més completes de la marca catalana. A més, tal com descriu el comunicat de la companyia, el Tavascan aprofitarà les sinergies per un futur model d’una altra marca del grup per al mercat xinès que es produirà en aquesta fàbrica, ja que segons Seat, és la que té una “capacitat i tecnologia adequades en el moment de la planificar la producció”.

Més notícies
Notícia: Seat es conforma amb els 397 milions del Perte
Comparteix
El grup Volkswagen i la seva filial catalana rebran finalment menys de la meitat dels 900 milions d'euros que havia demanat per al seu programa Future: Fast Forward
Notícia: El Govern carrega contra la Moncloa per l’assignació a Seat del PERTE
Comparteix
Torrent ha criticat que només s'hagi executat un 30% dels fons i hagi quedat un romanent d’uns 2.000 milions per adjudicar
Notícia: Jose Arreche, nou director de la planta de Seat a Martorell
Comparteix
Arreche tindrà el repte d'impulsar la transformació de la fàbrica de Martorell per a produir vehicles elèctrics
Notícia: Vega Chargers, potència de càrrega d’Aloha al Perte de Seat
Comparteix
La companyia catalana es postula com un actor rellevant a l'electromobilitat del país amb un carregador bidireccional dins Future: Fast Forward i dos models més ja al mercat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jubilat gironí. a desembre 03, 2022 | 07:52
    Jubilat gironí. desembre 03, 2022 | 07:52
    Aixó de l'electrificació ja podia haver estat una realitat molts anys abans; recordo que era cap el 1969 quan corregué sotamà la notocoa que una multinacional havia desenvolupat unes bateries eficientíssimes. I les multinacionals del petroli van adquirir la patent per a que el projecte no tirés endavant. Ja veieu.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa