Seat segueix la seva tendència a l’alça amb els beneficis. Durant el primer trimestre del 2023 l’automobilística catalana- integrada dins del grup Volkswagen- ha registrat uns beneficis de 144 milions d’euros, una xifra que suposa multiplicar per 30 els beneficis obtinguts en el mateix període de fa un any quan només va obtenir 5 milions de beneficis.
Pel que fa a la facturació, Seat ha quantificat uns ingressos de 3.562 milions d’euros, el que suposa un augment del 48% amb relació amb el 2022. Aquest augment tant dels beneficis com dels ingressos arriba perquè les vendes ha pujat un 44% interanual, fins a 155.000 vehicles. Segons ha apuntat Volkswagen en aquest gran augment de les vendes els principals responsables han estat el Cupra Formentor i el Cupra Born, que van impulsar les vendes entre gener i març. De fet, la companyia ja confiava en el fet que Cupra representés el 50% de les vendes aquest any.
Volkswagen disminueix els beneficis
Per la seva part, la matriu de Seat, Volkswagen, ha vist com durant els primers mesos de 2023 els resultats són pitjors que els de fa un any. Concretament, el grup alemany ha registrat una caiguda del 36% dels beneficis, obtenint uns guanys totals de 4.209 milions d’euros. Radicalment diferent ha estat la situació amb els ingressos, que han assolit els 76.198 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 21,5%. El mateix ha passat amb les vendes mundials de vehicles, superant els 2,04 milions d’unitats, un 7,53% més que fa un any.
“El grup Volkswagen ha tingut un començament encoratjador en 2023 amb un fort creixement en els ingressos i els guanys operatius abans dels efectes de valoració negatius de les transaccions de cobertura de matèries primeres. Amb base en aquest sòlid acompliment i una cartera de comandes d’1,8 milions de vehicles al final del primer trimestre, confirmem la nostra perspectiva financera per a 2023”, ha assegurat el director financer del grup Volkswagen, Arno Antlitz.
Pel que fa a la resta de marques del grup, Volkswagen Turismes va guanyar 608 milions d’euros, un 18,51% més. Ara bé, la gran pèrdua del benefici ha arribat per culpa del grup Audi, ja que ha tancat el primer quart de l’any amb un benefici de 1.816 milions d’euros, un 48,62% menys. En una línia diametralment oposada s’ha situat Skoda, que ha augmentat un 60,83% el benefici, fins a 542 milions d’euros. A més, Volkswagen Vehicles Comercials va finalitzar els tres primers mesos de 2023 amb un benefici operatiu de 171 milions, gairebé quatre vegades més que els 46 milions de l’any passat.
Per la seva banda, el grup Porsche va registrar un benefici operatiu de 1.727 milions d’euros fins a març, un 27% més, i Traton va disparar un 164% els seus guanys, fins a 875 milions d’euros. Així mateix, MAN Energy Solutions va aconseguir un resultat operatiu positiu de 101 milions d’euros, un 83,63% més, i la divisió de programari Cariad va perdre 429 milions, un 3,1% més. Finalment, la divisió financera del consorci, Volkswagen Financial Services, va tancar el trimestre amb un benefici operatiu de 985 milions d’euros, la qual cosa es tradueix en una reducció del 34,37%.