MónEconomia
Ryanair constata el retorn del trànsit aeri amb uns guanys de 1.428 milions

L’operadora aèria de baix cost Ryanair abandona les pèrdues i guanya 1.428 milions d’euros a 31 de març, el tancament del seu darrer any fiscal. Després de deixar-se 355 milions d’euros en un balanç del 2022 encara profundament afectat per les restriccions sanitàries, l’aerolínia irlandesa dispara el ritme de trànsit aeri un 74%, amb un 13% més de passatgers transportats, fins als 168 milions en 12 mesos.

Segons ha anunciat la companyia en un comunicat aquest dilluns, la millora en el balanç ve sostinguda per un augment de quota de mercat a alguns dels principals entorns europeus, destacant l’Estat espanyol i Itàlia, però també Polònia o la mateixa Irlanda. Amb aquest creixement interanual, Ryanair celebra un increment del 124% de la facturacó, fins als 10.780 milions d’euros, tot i que les tarifers aèries es van encarir només un 10%.

Imatge d'un avió enlairant-se de l'aeroport del Prat / David Zorrakino - Europa press
Imatge d’un avió enlairant-se de l’aeroport del Prat / David Zorrakino – Europa press

Costos controlats

Els costos de l’any fiscal, segons comunica la companyia, s’han disparat fins als 9.200 milions d’euros, un 75%. Tot i això, l’encariment del combustible ha tingut una especial influència, en tant que Ryanair “ja té cobertes les necessitats per aquest any fiscal” després de l’adquisició d’un 85% de les seves reserves a 89 dòlars el barril. Sense hidrocarburs, la pujada interanual dels costos operatius s’eleva un 54%, principalment provocat pel progressiu retorn de la força de treball al balanç de l’aerolínia.

300 milions de passatgers

Sobre el fonament del 2023, Ryanair espera assolir durant l’any fiscal 2024 un rècord de 300 milions de passatgers. A aquest fi, la firma irlandesa ja ha obert unes 300 rutes addicionals a Europa, amb cinc noves bases; i preveu adquirir uns 300 Boeing 747 MAX. Tot plegat s’integra en una estratègia de creixement fins al 2030 que planteja la creació de 10.000 llocs de treball a totes les línies de l’empresa –pilots, tripulants i enginyers– .

Segons el conseller delegat Michael O’Leary, “l’avantatge de cost unitari creixent sobre tots els competidors, la cobertura de combustible, el fort balanç i la cartera de comandes d’avions de molt baix cost, així com la resistència operativa, creen enormes oportunitats de creixement per a Ryanair durant els pròxims anys”.

Més notícies
Notícia: La revolució econòmica total, l’aposta cupaire per Barcelona
Comparteix
L’esquerra independentista catalana arriba a les eleccions amb un programa que busca trencar l’statu quo establert a Barcelona
Notícia: La nova realitat xinesa del cotxe elèctric europeu: “Estan més preparats”
Comparteix
Les grans marques del gegant asiàtic superen ja el 5% del mercat al continent i s'estableixen com a jugadors centrals a la Unió
Notícia: Twitter va accelerar la fugida de capitals i la fallida d’SVB
Comparteix
Un estudi participat per un investigador de la UPF apunta que el pànic a xarxes socials empitjora substancialment la situació d'entitats bancàries en risc
Notícia: Lagarde s’obre a intensificar les pujades de tipus: “Serem valents”
Comparteix
La presidenta del BCE ha advertit que Europa es troba en un moment crític, perquè la inflació està començant a baixar

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa