El món empresarial continua la seva ofensiva contra l’OPA del BBVA al Sabadell. La Cambra de Comerç de Sabadell i Sant Cugat Empresarial són les dues darreres organitzacions a anunciar que es personaran davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència per alertar dels greuges que la compra podria generar sobre les pimes del territori -en el seu cas, del Vallès-. D’aquesta manera, el front empresarial català suma dos nous actius per evitar que el banc liderat per Carlos Torres integri l’entitat d’origen català. S’afegeixen a Pimec i Foment del Treball, que consten entre les primeres a reaccionar a l’entrada de la potencial adquisició en la fase 2 d’estudi. També ho ha fet, fora del Principat, la Confederació d’Empresaris Valencians. Cal recordar que el País Valencià és, juntament amb Catalunya, el territori més afectat potencialment per la fusió en qüestions com la disponibilitat de crèdit per a les petites i mitjanes empreses.
Aquest, de fet, ha estat un dels grans motius que les organitzacions vallesanes han esgrimit per oposar-se a l’OPA. Segons la corporació sabadellenca, sense “garanties que protegeixin la competència i l’accés al crèdit per a les pimes”, la fusió tindria un important efecte sobre les més de 33.800 empreses sota el seu àmbit d’influència. El Sabadell, asseguren, conserva una “llarga trajectòria” en relació amb el teixit de negoci vallesà -i català en general-; i sosté un “coneixement únic” de les seves necessitats. Sant Cugat Empresarial, per la seva banda, alerta que la compra hostil tindria “conseqüències importants” sobre els treballadors del Sabadell que desenvolupen la seva tasca des del centre operatiu de la ciutat. “Tindria impactes sobre els seus empleats i Sant Cugat en general”, postil·len.

Institucions i treball
Més enllà del món empresarial, les institucions catalanes també han saltat al terreny de joc. La consellera d’Economia i Finances de la Generalitat, Alícia Romero, va anunciar el passat dimecres que l’autoritat catalana de la Competència (ACCO) elaborarà un informe per ressaltar els “elevats riscos sobre Catalunya” de l’OPA. Entre ells, alertava Romero, consta “la pèrdua d’oficines i les dificultats d’accés a finançament per part de famílies, empreses i especialment pimes”. Per la seva banda, la Unió General de Treballadors també reclamarà personar-se davant l’organisme presidit per Cani Fernández. El sindicat critica la tendència anticompetitiva que constataria l’operació, així com la “possible pèrdua d’ocupació per a fins a 10.500 empleats”. Així, declaren una “greu preocupació” entre autònoms i treballadors -dins i fora del sector bancari-.



