Moltes companyies ja han fet el salt a l’entorn digital, per tal de continuar expandint-se i aconseguint més clients. La digitalització s’ha convertit en una de les claus principals de l’èxit de les empreses, ja que cada vegada és més complicat mantenir un negoci estable sense una pàgina web, un servei en línia, o l’atenció 24 hores pels clients. Ara bé, digitalitzar-se no només consisteix a exportar el negoci al món digital, sinó que cal mantenir-lo. En aquest sentit, cada decisió estratègica esdevé un factor determinant per a l’èxit o fracàs de la companyia. Subestimar la importància de la seguretat de les transaccions o descuidar l’experiència de l’usuari, són alguns dels reptes que cal comptabilitzar com obstacles en el camí cap al creixement i la rendibilitat empresarial. En un comunicat recollit per Món Economia, PaynoPain, empresa tecnològica espanyola especialitzada en el desenvolupament d’eines de pagaments en línia, ha analitzat els quatre errors més crítics que poden comprometre la viabilitat de qualsevol empresa que operi en l’entorn en línia.
Només tenir una opció de pagament: Diversificar és fonamental per a satisfer les preferències dels consumidors. D’aquesta manera, el client busca trobar la manera més ràpida i segura d’efectuar una compra, però mantenir diverses opcions de pagament pot assegurar millor la compra. “Si es limiten a una única fórmula, un negoci en línia pot córrer perill”, assegura PaynoPain en el seu comunicat. Així doncs, la falta de flexibilitat en aquest aspecte pot contribuir a disminuir les vendes i presentar una experiència d’usuari anticompetitiva.
Descuidar la seguretat dels pagaments: És tan important ampliar els mètodes de pagament com la seguretat d’aquests. No és una qüestió només d’opcions, sinó que aquestes no suposin un perill pels clients. Al cap i a la fi, una mala gestió de la seguretat pot contribuir al descontentament general dels usuaris. En aquest sentit, generar transaccions en línia segures és essencial per a crear confiança en els clients i vetllar per les seves dades personals i financeres. “Ignorar això pot exposar al negoci i als seus clients a riscos de frau, robatori d’identitat i altres delictes cibernètics”, ha reconegut l’empresa tecnològica espanyola.

No tenir un disseny de la pàgina web proactiu: La majoria dels usuaris accedeix a Internet a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents, tauletes, etc.). De fet, cada vegada és menys habitual que els usuaris utilitzin l’ordinador per fer les seves compres. Davant d’aquest canvi de tendència -tal com afirma PaynoPain- és indispensable comptar amb un disseny que s’adapti automàticament a diferents grandàries de pantalla per aportar fluïdesa als usuaris. Sembla un canvi poc notori, però l’empresa confirma que pot marcar la diferència: “Una pàgina incompatible pot fer que els temps de càrrega siguin lents i que creixi la taxa d’abandonament, la qual cosa afecta negativament la reputació del negoci”.
Manca d’una bona atenció al client: La fidelització dels usuaris és essencial per l’èxit d’una companyia, sigui digital o analògica. Ara bé, teixir vincles en el món digital -on la competència és major- pot marcar un abans i un després per a qualsevol empresa. La construcció de relacions sòlides amb els clients “juga un paper crucial”, tal com expliquen els experts de PaynoPain. En aquest sentit, l’absència d’una atenció adequada pot frustrar als usuaris que necessiten ajuda amb les seves compres, que optaran per buscar el servei en una altra companyia. L’escassetat de recursos com a bot, correu electrònic o contacte per telèfon poden generar desconfiança, una situació que no fa cap favor a la reputació d’una marca. “És fonamental per a mantenir la lleialtat del client i garantir l’èxit a llarg termini del negoci en línia”, remarca l’empresa tecnològica.