L’empresa de cosmètica familiar catalana Puig podria arribar a sortir a Borsa amb una valoració global de fins a 14.000 milions d’euros, segons les últimes estimacions publicades per The Wall Street Journal on cita fonts familiaritzades amb l’operació. L’entrada de la companyia catalana consistirà en una Oferta Pública de Venda d’Accions (OPV) de classe B de nova emissió amb l’objectiu de captar aproximadament 1.250 milions d’euros, i una oferta d’accions existents de major import que realitzarà l’accionista majoritari de la societat, Puig, controlada per Exea, la societat patrimonial de la família Puig. Entre les dues operacions, la catalana pretén captar 2.500 milions d’euros. Després de l’oferta, la família Puig conservarà una participació majoritària i la gran majoria dels drets de vot de la societat.
En paral·lel als preparatius de la seva sortida a Borsa, que podria produir-se a primers de maig, Puig ha reordenat el seu consell d’administració amb la incorporació de l’exconsellera delegada de Bankinter, María Dolores Dancausa i de la consellera delegada de l’empresa de cosmètica Weleda AG, Tina Müller. Per part seva, el germà del president de Puig, Mariano Puig Guasch, surt del consell d’administració de Puig Brands per a reincorporar-se a Puig SL, el hòlding de la família
Per altra banda, cal apuntar que els analistes consultats per Europa Press, com els de XTB, han estimat que la valoració total de Puig quedaria en un rang d’entre 7.665 i 10.220 milions d’euros, una xifra molt inferior a la que augura el diari nord-americà.
Per a què servirà el nou finançament?
El nou finançament generat per les dues operacions hauria de servir, segons ja va assegurar la direcció de Puig, per refinançar compres i realitzar “inversions estratègiques” per a la companyia, que suposaran un clar impuls cap a l’operativa internacional. “L’equilibri de ser una companyia familiar que al mateix temps està subjecta a la responsabilitat del mercat ens permetrà competir millor” a escala global, va assegurar el president executiu de l’empresa, Marc Puig, tot assegurant que les millores previstes fonamenten la seva posició com una de “les millors companyies familiars del sector de la bellesa prèmium” al món. Fundada l’any 1914, Puig opera a 32 països, i va ingressar el 2023 més de 4.300 milions d’euros, un important creixement interanual proper al 20%.