MónEconomia
Puig ensopega a la borsa per les males perspectives de la cosmètica

Les accions de Puig s’han ressentit aquest divendres de les males perspectives del sector cosmètic per al 2025. Malgrat obtenir uns resultats rècord el 2024, la multinacional catalana de perfumeria ha arribat a caure un 4,5% a l’Ibex 35, tot i que després ha repuntat lleugerament i manté les pèrdues al voltant del 4%. El president executiu de Puig, Marc Puig, va reconèixer aquest dijous que si els Estats Units imposa aranzels del 25% a tots els productes europeus, la companyia traslladarà part del cost als preus finals. El sector de bellesa prèmium és pràcticament exclusiu de les marques europees, per la qual cosa es veuran molt afectades perquè no hi ha competència forta d’altres països.

Puig va sortir a borsa el 3 de maig del 2024 amb un preu de 24,5 euros per acció i dos mesos després debutava a l’Ibex 35 amb una primera jornada que va disparar el preu fins als 26,8 euros. Des de llavors el valor ha anat caient de manera sostinguda i actualment cotitza al voltant dels 19 euros. Aquest dijous el preu de l’acció va tancar a 19,1 euros i durant el matí ha rondat els 18,3 euros, xifres que suposen una caiguda del 25% en menys d’un any. Amb tot, encara està lluny del mínim de 17,14 euros que va marcar el 14 de gener.

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, a la Borsa de Barcelona en la primera jornada de cotització de la multinacional / EP
El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, a la Borsa de Barcelona en la primera jornada de cotització de la multinacional / EP

Resultats rècord el 2024

Precisament Puig acaba de presentar els seus resultats anuals amb un benefici de 531 milions, un 14,1% que l’any 2023, tot i l’impacte de les partides extraordinàries que s’han hagut de consignar per la sortida a borsa de la companyia. Les vendes de la multinacional es van enfilar fins als 4.790 milions l’any passat, un 11,3% més, un rècord per a la companyia i amb un increment per sobre de la resta de competidors. L’augment del negoci en els segments de moda i perfum (+13,6%) i cura de la pell (+7,4%) han compensat la caiguda en el de maquillatge (-1,3%). Puig és propietària de marques com Rabanne, Carolina Herrera, Charlotte Tilbury, Byredo, Uriage o Apivita.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa