MónEconomia
Puig dispara un 16% el benefici fins als 465 milions d’euros

La catalana Puig va augmentar un 16% el seu benefici net el 2023, disparar-lo fins als 465 milions d’euros, segons ha informat aquest dijous la mateixa companyia en un comunicat. A més, l’empresa familiar de fragàncies i cosmètica ha anunciat que va batre el seu rècord en vendes, arribant fins als 4.303 milions d’euros, el que suposa un augment del 19%. Aquesta xifra, a més, supera les previsions establertes per la mateixa empresa, que es va marcar superar els 3.000 milions en vendes el 2023. Pel que fa al resultat brut d’explotació, l’EBITDA, Puig es va situar en els 849 milions, el que suposa un augment del 33%, mentre que el deute financer net va ser de 1.196 milions. L’empresa catalana atribueix els resultats “rècord a un creixement superior al de la resta del mercat de la bellesa en tots els segments i àrees geogràfiques”, malgrat el context econòmic “complex”.

De fet, aquests bons resultats de la companyia catalana es deuen al fet que durant l’exercici passat van créixer en tots els segments de mercat on estant presents. Els majors augments es van registrar en el vertical de fragàncies i moda, amb un 17% i 3.115 milions en vendes, en maquillatge (23% i 773 milions) i en dermocosmètica (+31% i 431 milions).

El president, satisfet

El president executiu de Puig, Marc Puig, ha comentat que l’empresa ha aconseguit “aquests extraordinaris resultats gràcies a la nostra estratègia, que consisteix a construir una cartera de marques pròpies centrades en els productes Prestige i ampliant el nostre lideratge en les fragàncies del segment Niche i en el maquillatge i en la cura de la pell”. A més, ha afegit que gràcies “a la fortalesa i a l’atractiu d’un portfoli diversificat, hem reforçat la nostra posició a les nostres regions principals ―Europa i Amèrica―, alhora que hem continuat invertint en mercats amb un gran potencial de creixement per a les nostres marques”. Per últim, el directiu també ha comentat que el 2024 ha començat de forma satisfactòria “enfortint la nostra posició en dermocosmètica premium amb l’adquisició de Dr. Barbara Sturm”, al mateix temps també s’ha mostrat satisfet per la inauguració de la nova seu corporativa a Barcelona així com de les noves oficines a Nova York.

El sector de Fragàncies i Moda representa el 72% de les vendes de la companyia, amb la marca Rabanne com a primera del grup, amb 1.000 milions. Puig té actualment l’11% del negoci mundial de distribució de fragàncies selectives. El maquillatge suposa el 18% de totes les vendes netes de Puig, amb un fort creixement de Charlotte Tilbury, i una acceleració de l’empresa en mercats com el del Pròxim Orient i Amèrica Llatina.

Pel que fa al sector de la dermocosmètica, representa actualment el 10% de les vendes de Puig, i és el que més creix de l’empresa, que en l’últim any ha incorporat les marques Loto del Sur i Kama Ayurveda. A més, aquest gener Puig també va adquirir Dr Barbara Sturm, una operació que començarà a tenir impacte en els comptes a partir de l’any vinent.

Més notícies
Notícia: El mercat espera rebre pistes del BCE de cara a la baixada de tipus
Comparteix
El Consell de Govern encara està "massa dividit" perquè la presidenta del BCE pugui assegurar res públicament
Notícia: Fitch millora la qualificació del deute de la Generalitat
Comparteix
És la primera vegada en més de dos anys que l'agència millorà la nota de l'administració catalana
Notícia: El Camp de Tarragona, el punt negre del corredor mediterrani
Comparteix
Amb la panificació actual del Ministeri, el node de Tarragona acabarà col·lapsant en els pròxims anys
Notícia: Els pagesos es mobilitzaran contra el Hard Rock amb talls a Cambrils
Comparteix
La idea és tallar part de l’N-340, l’AP-7 i l’A-7 durant 24 hores

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa