La multinacional Puig prepara la seva sortida a borsa per aquest divendres, on s’estrenarà a un preu de 24,5 euros per acció, xifra que implica una capitalització borsària de 13.920 milions d’euros i la sortida més gran al mercat borsari europeu de l’any. L’empresa catalana entrarà a jugar a les grans lligues de l’Estat i cotitzarà a Barcelona, Madrid, Bilbao i València a partir de les 12 h, després de la tradicional cerimònia del toc de campana que marca l’inici oficial de la sessió. La previsió amb la qual treballa la companyia, dedicada a les fragàncies i la cosmètica, és que la família conservarà el 71,7% dels drets econòmics de la societat i el 92,5% dels drets de vot.
L’operació va dirigida a inversors internacionals que vulguin optar per fer créixer una marca que ja està molt ben posicionada en molts països. És per això que consisteix en una oferta pública de subscripció de 51 milions de noves accions classe B, amb menys drets, i una oferta pública de venda d’accions de la família Puig. Segons els càlculs que ha fet la mateixa companyia catalana, en el primer tram, la firma busca captar aproximadament 1.250 milions d’euros que es faran servir per a objectius corporatius com, per exemple, el refinançament de les adquisicions de les marques Byredo o Charlotte Tilbury. A part també esperen que aquesta primera etapa els permeti continuar amb l’estratègia de creixement de cartera.
A més de les noves accions, s’han adjudicat 55,5 milions d’accions secundàries per part de l’accionista majoritari, controlat per Exea, la societat patrimonial de la família Puig, per un total de 1.360 milions d’euros. La companyia detalla que l’opció de sobre-adjudicació de fins al 15% de l’oferta -390 milions podrà ser exercida per Goldman Sachs Bank Europe fins a l’1 de juny. En definitiva, una estratègia clara de creixement i expansió d’accionariat que la borsa espanyola no veia des del salt d’Aena el 2015. Tanta és l’expectació i la magnitud amb la qual es treballa que l’empresa sortirà al parquet com a candidata a entrar a l’Ibex-35.

Noves marques i anys d’història
a família Puig porta en el negoci de la bellesa 110 anys. Amb seu a Barcelona, la companyia té en cartera grans noms de la moda i la perfumeria d’arreu del món, com per exemple, Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. En l’àmbit de cura de la pell, Puig va comprar Dr. Barbara Sturm a principis d’any reforçant una cartera que inclou Uriage o Apivita. A més, el grup també controla el 50% d’Isdin, cofundada per Puig el 1975. L’última adquisició de la companyia catalana abans de la seva sortida a borsa ha estat Charlotte Tilbury, la famosa marca de maquillatge que fa furor a escala internacional.
CriteriaCaixa s’interessa pels catalans
Després d’anunciar la sortida a borsa, el grup ha constatat la “important demanda” per part d’inversors institucionals quan es va obrir el llibre d’ordres, que es va tancar el 30 d’abril. Precisament, CriteriaCaixa va anunciar aquest dimarts que entraria en el capital de la firma cosmètica aprofitant la sortida a borsa. En concret, el hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació ”la Caixa”, ha compromès una inversió de 425 milions d’euros per comprar el 3,05% de les accions de Puig Brands SA.