La catalana Puig va batre tots els rècords financers el 2022. Segons ha anunciat avui el president executiu del grup, Marc Puig, la companyia familiar catalana va facturar 3.600 milions d’euros durant el 2022, és a dir un augment del 40%, que va desencadenar en un benefici net total de 400 milions, que representa un augment del 71%. En tots dos casos aquesta xifra suposa batre el rècord històric de Puig per segon any consecutiu. Pel que fa a l’Ebitda, també ha augmentat quasi un 40%, en la línia de les vendes, fins als 638 milions d’euros.
Gran part de l’augment de vendes del grup ha provingut de forma orgànica, però durant el 2022 la companyia catalana va portar a terme fins a 3 adquisicions durant la segona meitat de l’any –Byredo, Loto del Sur i Kama– que han representat poc més del 10% de l’augment de les vendes, ara bé, Puig ha assegurat que totes tres tenen un creixement futur considerable i que ja preveien que no fossin una part important de vendes el dia d’avui. Tot aquest bon comportament ha provocat que el grup hagi arribat als seus objectius de facturació un any del previst, cosa que ja ha provocat que la companyia estigui treballant en un nou pla estratègic que publicarà durant la segona meitat de l’any.
Tot plegat ha portat al directiu de la firma a assegurar que de cara el 2023 preveuen “créixer a doble dígit“, destacant que per ara, no preveuen més adquisicions de cara a aquest 2023, encara que no ha negat que si es presenta una bona oportunitat de compra l’aprofitaran, ja que tenen una bona ràtio de deute encara. En aquesta línia, Puig ha assegurat que ja han tingut excés de caixa en el passat i això no els ha fet precipitar pel que fa a les compres. Pel que fa al benefici obtingut, però ha assegurat que una part anirà destinada ha reduïr part del deute que actualment és de 1.000 milions, i l’altra part es traduirà en dividends pels accionistes.
Europa segueix liderant les vendes del grup
Pel que fa als diferents mercats on està present el grup català, la regió europea i segueix liderant el grup amb un 54% de les vendes i una facturació pròxima als 2.000 milions d’euros, el que va suposar un augment de més del 30% durant el 2022. Dins d’aquest mercat hi ha dos dels tres països on més facturen com són el Regne Unit i Espanya. En segon lloc, es va situar tot el continent americà amb una facturació total de 1.312 milions d’euros amb els Estats Units al capdavant com el país on més venen. Per últim, Àsia només va representar un 10% de les, tot i que Puig ha assegurat que de cara al futur són molt optimistes després d’haver superat els problemes de la covid a la Xina. Tot i això ha assegurat que la gestió de la covid ha paralitzat el creixement al continent asiàtic els dos últims anys i que, per tant, hauran de revisar els objectius de cara al 2025. Tot i això, les vendes al continent van augmentar un 40%, encara que ha reconegut que potser no arribem al 25% de les vendes globals que tenen com a objectiu. A propòsit d’això, però, Puig ha recordat que amb l’adquisició de Kama a l’Índia els fa ser molt optimistes.
Puig ha atribuït els bons resultats, a més de “a la labor de l’equip”, a algunes decisions preses per l’empresa, com posar el focus en el sector de la moda i la perfumeria selectiva: l’objectiu fa 20 anys era aconseguir el 10% en aquest àmbit i aquest 2022 ho ha aconseguit. Altres aspectes que considera beneficiosos per a la companyia són l’aposta per enfocar-se en marques pròpies, així com en la perfumeria “més artesanal, més sofisticada, amb major ingredients de productes naturals”. També constata el fet de diversificar en altres categories del món de la bellesa a més de la perfumeria i enfocar-se també per la dermocosmètica i el maquillatge; i a més, reforçar el compromís de Puig amb Barcelona, on la companyia ha crescut i s’ha desenvolupat i que “no ha impedit el seu desenvolupament internacional”.