El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres quatre acords rellevants pel desenvolupament logístic de la infraestructura, que el Port veu com una aposta clara de grans operadors globals pel port de la capital catalana. Un d’aquests acords és l’autorització de la transmissió del 50% de les accions de la terminal de contenidors Tercat per part de BEST a l’empresa Terminal Investments Limited Holding (TiL), operada majoritàriament per MSC.

D’aquesta manera, MSC, el primer grup navilier mundial, controlarà la meitat d’aquesta terminal juntament amb Hutchison Ports BEST (Barcelona Europe South Terminal). Aquesta inversió per part d’MSC es veu com una operació que “donarà més connectivitat” al Port de Barcelona, tal com ha assegurat José Alberto Carbonell, el president del Port, en una atenció als mitjans aquest dimecres.

Carbonell veu aquesta operació com “una compra positiva”, però assegura que des del Port han volgut posar èmfasi en el fet que la divisió del 50% de les dues companyies no pugui generar una situació de bloqueig en la presa de decisions i la gestió de la terminal. A més, ha afegit que, tot i que sigui una integració del primer client del port, MSC, també es garanteix que Tercal continuï sent “una terminal pública oberta a totes les navilieres i clients”, assegura Carbonell. La transmissió ha rebut el vistiplau de l’entitat portuària, però està pendent de l’aprovació d’autoritats europees de competència.

El president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, en una roda de premsa / ACN (Maria Asmarat)

La nova nau logística de LIDL i la renovació de l’Hotel W

Un altre projecte rellevant per al port de la capital catalana que s’ha aprovat en el Consell d’Administració és la concessió a CILSA de 99.135 metres quadrats per construir una nova nau logística destinada a l’emmagatzematge amb trànsit marítim operada per Lidl. Aquesta concessió durarà 34 anys, un termini que és prorrogable. La nau tindrà unes dimensions de 55.000 metres quadrats, que juntament amb les altres dues naus que controla Lidl al Port de Barcelona suposen una gestió de 165.000 m2 a la zona per part de la cadena líder de distribució a Europa.

El tercer projecte rellevant és l’aprovació de la instal·lació OPS (Onshore Power Supply) a la Terminal G de creuers, en concessió a Royal Caribbean, per continuar amb el projecte de sostenibilitat ambiental del Port. Amb aquesta instal·lació es permetrà la connexió elèctrica dels vaixells a terra mentre estan atracats, reduint al mínim les emissions contaminants. Aquest projecte, amb un pressupost de 12,6 milions d’euros, té previst entrar en funcionament a finals de 2027.

Per últim, el Port de Barcelona ha anunciat la renovació per complet de l’Hotel W, amb la gestió de Marriott International. En aquest acord es preveu una renovació integral de les habitacions, zones comunes i instal·lacions de l’hotel que començaran a l’octubre de 2025.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa