Parlem Telecom ha facturat 24,4 milions d’euros el primer semestre de 2024, un 9,87% més que el mateix període de l’any passat. Segons els resultats que la companyia catalana ha remès al BME Growht, les pèrdues netes de l’empresa de telecomunicacions és de 2,92 milions, cosa que suposa un 31,74% menys que el 2023. En aquella ocasió, la companyia va tancar el primer semestre de l’any amb 4,48 milions de pèrdues. Xavier Capellades, conseller delegat de Parlem, ja havia concretat, a inicis de mes, que l’empresa tancarà l’any amb una facturació d’uns 50 milions d’euros, l’avantsala del que ha de ser un 2025 amb beneficis.
La teleco recorda, en un comunicat que recull Europa Press, que ha impulsat una ampliació de capital de quatre milions d’euros, que aquest estiu ha emès obligacions convertibles per valor de dos milions i que té un préstec participatiu convertible de tres milions amb Global Portfolio Investments. Aquests moviments han permès, segons l’argumentari de Parlem, que el deute de la teleco s’ha reduït un 5,21% respecte del registrat a finals de l’any passat.

La teleco, segons explica en aquest escrit, ha augmentat el resultat brut d’explotació recurrent en un 140%. Una xifra que permet als directius de l’empresa catalana definir com a “bons” els resultats. Les xifres, diuen, “confirmen la fiabilitat i el creixement del grup” a l’alça.
Augment dels clients
La millora econòmica també es correspon amb una millora empresarial notable. El primer semestre del 2024, Parlem ha superat els 250.000 clients, la qual cosa suposa un 1,4% més interanual. Una bona dada que es frena lleugerament per un augment de les cancel·lacions; la mitjana s’ha situat en l’1,42%, quan el primer semestre de l’any passat, aquesta xifra era de l’1,24%. D’altra banda, l’ingrés mitjà per usuari es va situar en 37,77 euros, la qual cosa un augment del 2% respecte a altres anys.