El Grup Parlem va facturar 37,9 milions d’euros el 2022. Aquesta xifra és un 68% més alta que la d’any passat, quan van aconseguir un total d’ingressos de 22,5 milions d’euros. Aquestes dades s’expliquen gràcies al creixement orgànic del grup i a la seva estratègia de captació de clients centrada en la proximitat. En aquest sentit, Parlem va acabar el 2022 amb més de 184.000 serveis contractats entre fix (banda ampla o fibra) i telefonia mòbil, el que suposa un creixement del 20,1% respecte al 2021, en el qual es va arribar als 153.000 serveis contractats.
Així, aquest 2023 Parlem ja ha integrat al seu Grup dues noves societats: l’operadora valenciana Fibrotel i l’operadora de l’Alt Pirineu Wicat. El desembre del 2022 es va produir també la compra de l’operadora Xartic, amb una forta penetració i arrelament a la província de Girona, i en especial a l’àrea de la Garrotxa, i propietària d’una rellevant xarxa de fibra òptica amb accés a 25.000 unitats immobiliàries. D’aquesta manera, la companyia compensa les pèrdues incentivant la seva estratègia d’expansió pels Països Catalans.
Tot i això, la companyia catalana de telecomunicacions també ha assegurat que les pèrdues tenen una explicació: el creixement de la companyia i l’adquisició d’altres empreses. “Aquesta circumstància s’explica per les despeses generades per l’adquisició de companyies i per la seva progressiva integració al Grup, que actualment ja està conformat per un total de 13 societats“, ha explicat Parlem a la seva nota de premsa remesa als mitjans aquest dimecres.
Les previsions del 2023
De cara a 2023, la previsió de Parlem és tenir EBITDA positiu i entrar a Cash Flow Operacional positiu, en altres paraules, la companyia espera obtenir els seus primers beneficis aquest any. De fet, els resultats del segon semestre del 2022 ja mostren una clara millora respecte a la primera meitat de l’any amb una reducció del 48% de les pèrdues, ja que l’Ebdita passa d’unes pèrdues d’1,5 milions el primer semestre del 2022 a uns 0,7 milions d’euros.