El Grup Parlem basa la seva estratègia d’ampliació en l’adquisició de petits operadors catalans del territori. Tot i que no sempre opera des de la mateixa marca, el seu objectiu és aglutinar la major part possible del territori per controlar les telecomunicacions als Països Catalans. És per això que aquest dijous ha anunciat la compra de la unitat de negoci de telecomunicacions de la cooperativa Pinergia. L’acord permetrà a Parlem oferir serveis de telefonia mòbil i fibra òptica a l’àrea dels Pirineus amb xarxa pròpia i radioenllaç. Aquest moviment empresarial s’ha dut a terme després d’una ampliació de capital de l’empresa de més de 4 milions d’euros i segons ha comunicat la mateixa operadora catalana, “posa de manifest la voluntat del grup de telecomunicacions català d’integrar operadores locals de tot el territori per millorar encara més la seva penetració i proximitat arreu de Catalunya”.
Els serveis de telecomunicacions que oferirà a partir d’ara el Grup als Pirineus es duran a terme a través de la marca Xartic, que ja forma part del grup de telecomunicacions català i està consolidada a les comarques de la Garrotxa, l’Alt Empordà, el Ripollès i la Cerdanya. L’actual equip de la unitat de telecomunicacions de Pinergia s’integrarà dins l’estructura de Parlem, però la marca amb la qual s’operarà serà Xartic. Amb aquesta nova adquisició, actualment, la divisió telco del Grup Parlem compta amb un total de quatre marques: Parlem Telecom, Aproop (País Valencià), Parlem Wicat (Pallars) i Xartic. Després de l’operació, Pinergia conservarà les seves altres unitats de negoci: serveis energètics i ambientals, que continuarà operant amb normalitat.

La millor companyia de telecomunicacions pels usuaris
Per a Parlem la satisfacció del client és el seu màxim objectiu. La seva aposta pel català i el tracta de tu a tu amb els usuaris l’han fet posicionar com a una de les millors empreses de telecomunicacions. De fet, ha estat reconeguda recentment per l’última enquesta de satisfacció de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), que l’ha situat, per segon any consecutiu, com l’operadora més ben valorada de tot l’Estat pels mateixos usuaris.