El Mobile World Congress (MWC) ja no serà un congrés només de mòbils. Així ho ha assegurat l’organització, després de fer públic que el 44% dels assistents en els últims anys ja no han vingut a veure les noves tecnologies amb relació a aquests dispositius, sinó que busquen observar les indústries adjacents. A més, la GSMA, empresa que gestiona l’esdeveniment, ha assegurat que busquen que es “mantingui” la tendència de l’edició del 2023.
Segons un comunicat d’aquest dilluns, dels 88.500 visitants que va tenir el congrés l’any passat, el 56% representava a indústries adjacents a l’ecosistema mòbil principal. El congrés se celebrarà del dilluns 26 al dijous 29 de febrer en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, situat a L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i s’espera que se superin els nombres de l’any passat, tot i que la telefonia mòbil passi en segon pla. Tanmateix, per als organitzadors, el MWC “ja no és només dispositius mòbils, sinó que celebra l’ecosistema més ampli d’actors que són fonamentals per a la transformació digital”.

La innovació de les empreses adjacents
No és només un canvi en la mentalitat dels assistents, sinó que la mateixa empresa també ha decidit donar més protagonisme a altres indústries que no la telefonia mòbil. Tot i que el Mobile sempre serà un esdeveniment relacionat amb els telèfons, tot evoluciona i les telecomunicacions engloben molts altres sectors que ara són prioritaris. El congrés posarà “el focus en les innovacions que es desenvolupen en les indústries adjacents” en el pavelló 4, amb les àrees Connected Industries i GSMA Foundry.
La primera abordarà mitjançant conferències les últimes novetats de la mobilitat intel·ligent, la fabricació, la tecnologia financera i el comerç mòbil i els esports i l’entreteniment. GSMA Foundry tindrà aplicacions pràctiques que mostraran com les indústries -incloses l’espacial, la mobilitat, el fitness i les infraestructures crítiques- estan utilitzant les tecnologies mòbils per a impulsar resultats positius per als seus negocis i la societat.